شنبه 7 مهر 1403

6 پروژه گردشگری به صورت نمادین افتتاح شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
6 پروژه گردشگری به صورت نمادین افتتاح شد

از 168 پروژه گردشگری که قرار است در هفته گردشگری افتتاح شود، 6 پروژه به صورت نمادین توسط وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد.

از 168 پروژه گردشگری که قرار است در هفته گردشگری افتتاح شود، 6 پروژه به صورت نمادین توسط وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح پروژه های گردشگری در یکی از هتل‌های تهران با حضور مقامات فعالان گردشگری و وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

قرار است در هفته گردشگری در مجموع 168 پروژه از انواع مصادیق گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیش از ده هزار میلیارد تومان افتتاح شود که در این مراسم به صورت نمادین 6 پروژه توسط وزیر میراث فرهنگی افتتاح شود.

سفره خانه سنتی در استان آذربایجان غربی، رستوران سنتی در بوشهر، هتل سنتی در تهران، اقامتگاه سنتی در فارس، هتل در گیلان، مجتمع گردشگری در یزد و...، از جمله این پروژه ها است.

با افتتاح این پروژه ها در مجموع حدود 712 هزار متر مربع به فضاهای موجود گردشگری اضافه و برای تعداد 2276 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

تعداد 1651 اتاق به همراه 4455 تخت نیز به ظرفیت اقامتی موجود اضافه خواهد شد. این پروژه ها شامل 29 باب هتل و هتل آپارتمان 70 باب اقامتگاه بوم گردی و سنتی و 69 مورد از سایر عناوین تأسیسات گردشگری است.

در حال حاضر تعداد 2700 پروژه انواع مصادیق تاسیسات گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری حدود 570 هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دست احداث است که ظرفیت اقامتی این پروژه ها شامل تعداد بیش از 106 هزار اتاق و اشتغال زایی بیش از 101 هزار نفر به صورت مستقیم است.

در این مراسم استاندار گیلان از رشد 170 درصدی ورود گردشگر به این استان در سال جدید خبر داد.

به گفته وی، تعیین تکلیف 220 اثر تاریخی ثبت شده، نصب اولین ملک ثبتی جنگلهای هیرکانی، افتتاح موزه رشتی دوزی و حصیر بافی از جمله اقداماتی است که در سال جدید انجام شده است.