شنبه 14 مهر 1403

7 ساله شدن شورا‌ها منتفی شد؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
7 ساله شدن شورا‌ها منتفی شد؟

«ولی‌الله بیاتی»، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، درباره برخی چالش‌های ایجاد شده بین اعضای شورای شهر تهران و همچنین برخی اعضای شورا با شهرداری تهران و تبعات چنین شرایطی برای مدیریت شهری گفت: مردم اعضای شورا را انتخاب می‌کنند که به رفع مشکلات شهری بپردازند نه به مسائل سیاسی، جناحی و گروهی.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: هر کسی که از مردم رای بگیرد و کاری غیر از خدمت به مردم انجام دهد در ابتدا به مردم خیانت کرده است و بعد به خود. شورای شهر تهران باید برای کشور یک الگو باشد یعنی اگر الگو نباشند چه توقعی از استان‌های محروم داریم که باهم تعامل داشته باشند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: پیشنهادم این است که اگر آقایان هر مشکلی دارند در یک جلسه پشت در‌های بسته تا می‌توانند به یکدیگر انتقاد کنند بالاخره کسی که عضو شورا می‌شود باید انتقادپذیر هم باشد و با شهردار هم جلسات انس و دوستی برگزار کنند، در این جلسات انس، از همدیگر انتقاد کنند و با یکدیگر همفکری داشته باشند یا از یکدیگر عذرخواهی کنند، اما کشیدن مسائل شورا و شهرداری به جامعه اشکال دارد و مردم را نسبت به شورا دلسرد و مسئولان را بی‌انگیزه می‌کند.

بیاتی با تاکید بر همبستگی بین اعضای شورا و شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همه باید باهم باشند هم شورا و شهرداری و اگر مشکلی هم دارند در یک فضای دوستی و آرام انتقاد کنند تا به کار مردم آسیب وارد نشود.

وی درباره انتقادات برخی از اعضای شورا به برخی رفتار‌های سیاسی شهردار گفت: روزی که آقای زاکانی قصد استعفا داشت، من جزو افرادی بودم که با این موضوع مخالف بودم، زیرا معتقد بودم شهردار تهران باید فردی با تخصص عمرانی باشد چراکه 80 درصد بودجه شهر بودجه عمرانی است. به هر حال شورا به ایشان رای داد و آقای زاکانی وارد شهرداری شد و بعد از آن نیز آقای زاکانی به‌عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری، وارد فضای سیاسی شده و این موضوع به نظرم درست نیست.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی تصریح کرد: نقش شورای شهر در ایجاد تعامل بین جناح‌ها بسیار مهم است و باید به‌عنوان نهاد مدیریت شهری، اختلافات را برطرف کند. با توجه به اینکه انتخابات شورا سال آینده برگزار می‌شود، باید این تعاملات حفظ شود، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد تنها چند ماه قبل از انتخابات، مدیریت شهری را رها کند. در نتیجه، این نگاه سیاسی و دوگانگی که در صحن شورا و شهرداری وجود دارد، باید برطرف شود، زیرا صلاح شهر در این نیست که چنین اتفاقاتی بیفتد.

بیاتی درباره ارائه لایحه 7ساله شدن شورا‌ها از سوی شورای عالی استان‌ها گفت: این لایحه کاملا منتفی است ما نپذیرفتیم و در سال آینده انتخابات شورا‌ها برگزار می‌شود و دوره شورای ششم نیز چهارساله است و بنابراین کسی نمی‌آید در این 7 الی 8 ماه دیگر شهردار کلانشهر تهران باشد و مدیریت شهری باید با همین شهردار تعامل داشته باشند تا در دوره بعد هر کسی رای آورد بالاخره خودشان شهردار را انتخاب می‌کنند.

از میان اخبار

3 بیمارستان تهران در وضعیت بحرانی

زنگ خطر برای حافظیه شیراز به صدا در آمد