70 کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری فیروزکوه اضافه میشود
تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: به زودی 70 کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری این شهرستان اضافه میشود.
مهدی یوسفی جمارانی روز جمعه در گفتوگو با خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات جدی شهرستان در زمینه شبکه فیبرنوری، عبور خطوط ارتباطی، آن هم فقط از یک مسیر و از محور اصلی است اما با اضافه شدن 70 کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری شهرستان، این مشکل تا حدودی مرتفع میشود.
وی ادامه داد: تامین فیبرنوری روستاها به ویژه مسیر دوراهی «اندریه» تا «زرمان» که در سال گذشته تفاهمنامهای برای رفع مشکلات آن هم بین بخشداری و ادارهکل منطقه هفت تنظیم شده بود، روز گذشته، پنجشنبه تصویب شد و حدود 30 کیلومتر فیبرنوری برای آن اختصاص داده شد.
یوسفی جمارانی گفت: در ارتباط با مسیر پشتیبان فیبرنوری فیروزکوه از محور سمنان، 24 کیلومتر در حوزه شهری و 12 کیلومتر هم در محدوده روستایی قرار دارد که دستور 24 کیلومتر از فیبرنوری از سه راهی امیریه تا گور سفید نیز صادر شده است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: مقرر شده مرکز مخابراتی گورسفید و مرکز مخابراتی روستای محمودآباد به صورت اف. تی. تی. اچ راهاندازی شود.
یوسفی جمارانی تاکید کرد: تکمیل و توسعه مراکز مخابرات روستایی و بحث خدمات آی. سی. تی در دستور کار قرار دارد و مقرر شده تا با اخذ مجوزهای لازم، تمامی خدماتی که در دستگاههای شهرستان ارائه میشود در دفاتر روستایی نیز دایر و ارائه شود.
شهرستان فیروزکوه در منتهیالیه شمال شرقی استان تهران واقع است؛ این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان سوادکوه در استان مازندران، از جنوب و جنوبشرقی به شهرستان مهدیشهر در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود میگردد.
فیروزکوه بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته و به همین خاطر دارای ناهمواریهای بسیاری است؛ قلههای مرتفعی همچون میشینه مرگ لزور (4076 متر) چون دیواری این شهرستان را از مناطق شمالی کشور جدا میکند.
*س_برچسبها_س*