دوشنبه 16 مهر 1403

700 میلیارد تومان برای تشخیص و درمان ناباروری اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
700 میلیارد تومان برای تشخیص و درمان ناباروری اختصاص یافت

تهران - ایرنا - مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان گفت: در بودجه سال 1401 برای پوشش خدمات ناباروری اعتبار 700 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع همکاری بیمه سلامت و مرکز درمان ناباروری ابن سینا، با اشاره به اینکه خدمات ناباروری را تحت پوشش قرار دادیم، افزود: این پوشش شامل زوج های نابارور سراسر کشور خواهد شد.

وی از زوج هایی که مشکل ناباروری دارند، تقاضا کرد برای دریافت خدمات لازم به مراکز ارائه این خدمات مراجعه کنند و گفت: بیمه سلامت تا سه نوبت در سال هزینه های درمان ناباروری در مراکز درمانی دولتی و خصوصی را پرداخت می کند.

ناصحی افزود: اگر زوج های نابارور مشکلات بیشتر و نیاز به هزینه های بیشتر از مقدار در نظر گرفته شده دارند، این آمادگی وجود دارد که هزینه های آنان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: زوج های نابارور اطمینان خاطر داشته باشند در این زمینه، پشتیبان آنها خواهیم بود و هزینه های درمانی اعم از تشخیصی و درمانی را تا حد زیادی پرداخت خواهیم کرد.

ناصحی اظهار امیدواری کرد که زوج های نابارور از این امکانات به نحو مطلوب استفاده کنند و افزود: آمادگی داریم تا حد زیادی هزینه های ناباروری را پوشش دهیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان از زوج های نابارور درخواست کرد که از خدمات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا یا از سایر مراکز متعددی که در اقصی نقاط کشور وجود دارد بهره ببرند.

ناصحی اظهار امیدواری کرد که سایر مراکز هم مانند این مرکز درمانی، قرارداد با بیمه سلامت منعقد کنند تا بتوان همه مراجعان را تحت پوشش قرار داد.

وی راه اندازی مرکز درمان ناباروری ابن سینا را کاری ارزشمند در کشور دانست و گفت: این مرکز جامع و کامل است و علاوه بر ارایه خدمت به زوج های نابارور در موضوعات درمانی، آموزشی و پژوهشی فعال است و فارغ التحصیلان آن روانه سراسر کشور شده و مشغول ارایه خدمت هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان افزود: اعضای هیات علمی، کادر پزشکی و همکاران ما در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا با توجه به مکان محدود، خدمات بسیار مطلوب ارایه می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مهدی رضایی معاون بیمه سلامت ایرانیان هم اظهار داشت: حدود 26 میلیون زوج در کشور وجود دارد و بین 10 تا 15 درصد معادل چهار میلیون زوج از آنان نیاز به خدمات درمان ناباروری دارند.

وی ادامه داد: هیات وزیران در شهریور ماه امسال خدمات ناباروری و نازایی را با 2 شرط تدوین استاندارهای خدمتی و خرید راهبردی، تحت پوشش بیمه ای قرار داد.

وی توضیح داد: هر 2 شرط در آذر ماه به سازمان بیمه سلامت ایرانیان ابلاغ شد که ما نیز استقبال و اجرا کردیم.

محمدرضا صادقی رییس پژوهشگاه ابن سینا نیز در این نشست یکی از دغدغه های فعلی کشور را کاهش موالید، مسن شدن جمعیت، مشکلات فراروی ازدواج جوانان و تاخیر در سن ازدواج اعلام کرد و گفت: زوج های نابارور مشتاق فرزندآوری هستند پس دستگاه سیاستگذار با کمترین کمک و حمایت می تواند علاوه بر کاهش دغدغه این خانواده ها، تا حدی از روند کاهش موالید کشور جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان های ناباروری جزو درمان های گران قیمت هستند و درصد موفقیت روش های کمک باروری نیز پایین است، امیدواریم با راهکارهایی که سازمان های بیمه گر اتخاذ می کنند، کمک بیشتری به زوج های نابارور شود.

به گزارش ایرنا، این نشست خبری در خصوص همکاری بیمه سلامت و مرکز درمان ناباروری ابن سینا در سالن همایش این مرکز درمانی برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*