سه‌شنبه 17 مهر 1403

73 هزار نفر در خراسان شمالی بیش از 60 سال سن دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
73 هزار نفر در خراسان شمالی بیش از 60 سال سن دارند

بجنورد - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: براساس آمارها سن 73 هزار نفر در این استان بیش از 60 سال است که سه هزار و 50 نفر آنان از خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

گل احیا هاشمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالمندان علاوه بر دریافت مستمری تحت پوشش خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و فرهنگی و اجتماعی نیز قرار دارند.

وی افزود: پنج خانه سالمند در این استان به طور شبانه روزی فعالیت می کند که در این مراکز 150 سالمند نیز نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: در این مراکز نیمه وقت برنامه های فرهنگی، آموزش های مختلف و خدمات متنوع ارائه می شود و روزانه 120 سالمند در این مراکز رفت و آمد می کنند.

وی با بیان این که این گروه از مددجویان خدمات مختلفی از بهزیستی دریافت می کنند اظهار داشت: اقلام توانبخشی مانند واکر و ویلچر، خدمات بهداشتی، درمانی، کار درمانی و هم چنین ویزیت در منزل از خدماتی است که به این گروه از مددجویان بهزیستی ارائه می شود.

وی از ابتلای 57 سالمند تحت پوشش مراکز شبانه روزی به کرونا خبر داد و گفت: در ماه های اخیر هشت سالمند مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان نیز بعداز ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هاشمی از پرداخت کمک های کرونایی به سالمندان مراکز شبانه خبر داد و اظهار داشت: بهزیستی کشور به ازای هر یک از سالمندان این مراکز 10 میلیون ریال اعتبار واریز کرده و علاوه بر این کمک هایی مانند تب سنج و مواد ضدعفونی کننده نیز برای این مراکز تهیه شده است.

وی افزود: همه سالمندان تحت پوشش بهزیستی افرادی با مشکلات جسمی و حرکتی، بینایی و شنوایی هستند که خدمات دریافت می کنند و از دیگر سو ساماندهی و مسوولیت 73 هزار سالمند استان نیز بر عهده این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به ازای هر نفر از سالمندان مراکز شبانه روزی استان به طور ثابت ماهانه هشت میلیون و 400 هزار ریال کمک می کند اما برخی از خانواده های این سالمندان توان پرداخت شهریه برای نگهداری سالمندان را ندارند.

وی افزود: از مجموع سالمندان خانه های سالمندان استان، 40 سالمند مجهول الهویه هستند.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 5.5 درصد از جمعیت کل این استان سالمند هستند.

در خراسان شمالی نام 107 هزار مددجو در سامانه بهزیستی به ثبت رسیده که از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

*س_برچسب‌ها_س*