دوشنبه 16 مهر 1403

80 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
80 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 176 فقره تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی، اشتغال، مسکن و ودیعه مسکن به مبلغ 80 میلیارد ریال از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند پرداخت شده است.

هدایت صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از خدمات معوض کمیته امداد استان زنجان به منظور کمک به رفع نیازهای ضروری خانواده های تحت حمایت در قالب تسهیلات کارگشایی به جامعه هدف این نهاد ارائه می شود، افزود: 816 فقره از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی صندوق امداد ولایت به میزان حدود 40 میلیارد ریال به همین منظور انجام شده است. وی با بیان اینکه یکی از خدمات مهم کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت ایجاد زمینه اشتغالزایی آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال است، اظهار داشت: با همین رویکرد و بهره گیری از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان از ابتدای سالجاری تاکنون 114 فرصت شغلی جدید با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد ریالی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شده است. صفری گفت: نزدیک 20 میلیارد نیز نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به تهیه، تکمیل، تعمیر، بهسازی و احداث مسکن 173 مددجو و تأمین ودیعه مسکن 54 خانواده تحت حمایت فاقد مسکن و مستأجر از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*