دوشنبه 16 مهر 1403

800 تعاونی غیرفعال در زنجان منحل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
800 تعاونی غیرفعال در زنجان منحل شد

زنجان - ایرنا - مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته حدود 800 تعاونی غیرفعال در این استان منحل شد و در سال جاری نیز روند شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در دستور کار است.

علی پاکمنش روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه چهار هزارو 700 تعاونی در استان زنجان ثبت شده است، افزود: سال گذشته 89 تعاونی جدید با یک هزار و 300 عضو در استان تشکیل شد که در نتیجه تاسیس این تعاونی ها برای 2 هزار و 750 نفر فرصت شغلی فراهم شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 29 تعاونی جدید با 250 نفر عضو و با 360 فرصت شغلی در استان تشکیل شده است.

پاکمنش با بیان اینکه فرآیند اداری تاسیس و راه اندازی تعاونی ها از طریق سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی انجام می شود، اظهار داشت: این سامانه به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir/ در دسترس متقاضیان و تعاونگران است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از برگزاری پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان در شهریور امسال همزمان با هفته تعاون خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای شناسایی و انتخاب الگوهای برتر بخش تعاون برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره، عملکرد تعاونی ها بر اساس اطلاعات و مستندات ثبت شده شرکت ها در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی، انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان 453 تعاونی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س*