دوشنبه 16 مهر 1403

81 بیمار جدید کووید19 در خراسان شمالی بستری شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
81 بیمار جدید کووید19 در خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با بستری 81 بیمار کووید19 در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 361 بیمار دارای علایم این بیماری در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده در24ساعته گذشته و تا ظهر امروز 20 اردیبهشت ماه، هیچ مورد فوتی به دلیل کرونا در استان به ثبت نرسید.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت بحرانی به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک کم توجهی می کنند و هم اکنون متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال 98 با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید 19 در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

در این مدت حدود 2 هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و 129 نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

*س_برچسب‌ها_س*