چهارشنبه 18 مهر 1403

82 زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی در انتظار آزادی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
82 زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی در انتظار آزادی

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی از برگزاری جشن گلریزان به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هم اکنون 82 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان محبوس هستند که در این ماه چشم امید به خیران و جشن گلریزان دارند.

رضا استاجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی این زندانیان جرایم غیرعمد که هم اکنون در زندان ها تحمل حبس می کنند مرد هستند.

وی افزود: این تعداد زندانی 50 میلیارد ریال بدهی دارند که از شکات نیز می خواهیم بخشی از میزان نقدی جریمه ها را تخفیف دهند.

وی اظهار داشت: در آستانه نوروز تمام زنان زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

استاجی گفت: مجموعا هفت زن به دلیل جرایم غیرعمد و بدهی در زندان های استان تحمل حبس می کردند که با کمک خیران از زندان رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زندانی زنی به دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: زنان زندانی چهار میلیارد ریال بدهی داشتند که بدهی آنان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به تسویه شد.

استاجی اظهار داشت: مشارکت بانوان در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سال گذشته بسیار مناسب بود که امسال نیز از این قشر تاثیرگذار می خواهیم که مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در سال گذشته 294 زندانی جرایم غیر عمد با میزان بدهی 220 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

وی بر مشارکت رسانه ها و صدا و سیما و همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای برگزاری جشن های گلریزان به صورت مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: خیران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند که امیدواریم این همکاری‌ها با قوت بیشتر ادامه یابد.

متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است. در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

شماره حساب 88888 نزد بانک تجارت و شماره حساب 0105570762000 نزد بانک ملی و شماره کارت 5859837000426185 به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین ونیکوکاران به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد می باشد.

*س_برچسب‌ها_س*