سه‌شنبه 17 مهر 1403

9 طرح منابع طبیعی در خراسان شمالی افتتاح یا آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 طرح منابع طبیعی در خراسان شمالی افتتاح یا آغاز شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 9 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

حسن وحید روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه ها شامل عملیات آبخیزداری، گابیون بندی، احداث بند خاکی و پروژه های پخش سیلاب و ساخت دیوار ساحلی در برخی عرصه های طبیعی استان است که در معرض سیلاب قرار دارند.

وی با اشاره به جذب 63 میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح یاد شده افزود: 12 میلیارد و 850 میلیون ریال از این اعتبار صرف اجرای چهار پروژه شده که اکنون به بهره‌برداری رسیده و 50 میلیارد و 200 میلیون ریال نیز برای پنج طرح دیگر اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وحید افزود: این پروژه ها در حجمی بالغ بر 251 هزار و 448 مترمکعب و در سطحی معادل 30 هزار و 599 هکتار به منظور کنترل سیل و رسوب در استان به اجرا درآمده و یا می آید.

وی کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را از جمله اهداف مهم اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

*س_برچسب‌ها_س*