دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

90درصد زنان به کسب و کار خانگی علاقه دارند / اشتغال‌زایی برای 20 بانوی خانه‌دار

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
90درصد زنان به کسب و کار خانگی علاقه دارند / اشتغال‌زایی برای 20 بانوی خانه‌دار

احمدی گفت: من در زمینه تولید لباس خانگی کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنم و کارگاهی ندارم، اما 20 بانوی خانه‌دار در خانه برای من لباس می‌دوزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره احمدی، کارآفرین البرزی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حدود 90درصد از زنان علاقمند به کسب و کارهای خانگی هستند و اگر بستر برای آنها فراهم شود، تعهد کاری آنها نسبت به آقایان بیشتر است.

وی ادامه داد: من در زمینه تولید لباس خانگی کودکان و نوجوانان فعالیت می کنم و کارگاهی ندارم، اما 20 بانوی خانه دار در خانه برای من لباس می دوزند. احمدی افزود: من به همراه دختر و همسرم الگوها را آماده کرده و برش می زنیم و کار دوخت با بانوان خانه دار است. این کارآفرین تصریح کرد: تنوع در لباس رده سنی نوجوان در کشور ما محدود است و ما سعی کردیم با طرح های متنوع بتوانیم در بازار پوشاک رقابت کنیم. وی با بیان اینکه پوشاک وارداتی کمر تولیدکنندگان را خم کرده است، گفت: پوشاک بی‌کیفیت و ارزان وارداتی سدی برای تولیدکننده داخلی است اما در سال‌های اخیر اقبال به سمت حمایت از تولیدات بومی افزایش یافته است. احمدی با اشاره به اینکه قیمت پارچه بسیار متغیر است، ادامه داد: هر بار که برای خرید پارچه به بازار مراجعه می کنم با قیمت جدید و چندین برابر روبرو می شویم و این مهم نشان می دهد هیچ نظارتی بر قیمت این نوع محصول در بازار وجود ندارد. این کارآفرین افزود: امروز ایده برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی بسیار زیاد است و بانوان باید از خانه به صورت محدود ایده خود را پیاده کنند و سپس برای گسترش کار از دیگران استفاده نمایند. وی تاکید کرد: متاسفانه کسب و کارهای خانگی در کشور ما مورد توجه مسئولین نیست زیرا متوجه تاثیر آن بر اقتصاد نیستند. احمدی بیان کرد: کسب و کارهای خانگی بسیار زود بازده هستند و در صورت انتخاب راه درست و سنجیده در ماه های نخست به سودآوری می رسند. این کارآفرین در خاتمه خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست ما از مسئولین، وام های با کارمزد پایین برای گسترش ایده می باشد که تاکنون حاصل نشده است. انتهای پیام /