جمعه 13 مهر 1403

95 حوزه برای برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در زنجان تعیین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
95 حوزه برای برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در زنجان تعیین شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان گفت: 95 حوزره شامل32 سالن ورزشی، 17 سالن امتحانی در مدارس بزرگ و سالن‌های غذاخوری مدارس شبانه روزی و 46 سالن در راه‌روهای مدارس برای برگزاری امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم استان پیش بینی شده است.

محمد خندان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز امتحانی تعیین شده استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته حوزه‌های اجرایی امتحانی افزایش 55 درصدی دارد که بر این اساس ضد عفونی محل امتحانات قبل و بعد از برگزاری، رعایت فاصله 2 متری و استفاده از ماسک در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی شده است.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر 14 هزارو 200 دانش‌آموز پایه نهم در 433 مدرسه و 613 کلاس درس و هشت هزارو 200 دانش‌آموز پایه دوازدهم در استان در حال تحصیل هستند که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از 26 اردیبهشت جاری آغاز می شود.

وی گفت: دانش آموزان این 2 پایه با میانگین حضور 86 نفر در هر حوزه امتحانی در امتحانات پایان سال به مدت 22 روز شرکت می‌کنند.

خندان افزود: تامین 100 هزار ماسک برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان زنجانی تدبیر شده و علاوه بر آن این رویداد در حوزه‌هایی همانند سالن‌های ورزشی و مدارس دارای راه‌روهای بزرگ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هر گونه تجمع در ورودی و خروجی حوزه‌های امتحانی جلوگیری خواهد شد اظهار داشت: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی از دانش‌آموزان مشکوک به ویروس کرونا تست سریع انجام خواهد شد.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا، امتحانات پایان سال طی 10 روز برگزار می‌شد گفت: با پیش‌بینی‌های انجام گرفته امتحانات امسال به صورت ترکیبی رشته‌های ریاضی و تجربی و رشته‌های انسانی و معارف اسلامی طی 22 روز در 2 شیفت برگزار می‌شود که سوالات امتحانی نیز متفاوت خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به پروتکل های بهداشتی اعلام شده در شرایط عادی برگزاری امتحانات فاصله یک متر و 20 سانتیمتر لحاظ می شد که با توجه به شرایط کرونایی این میزان به 2 متر افزایش یافته است.

این مسوول با تاکید بر اینکه همه تلاش آموزش و پرورش برگزاری امتحانات به بهترین روش و رعایت بالاترین پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که امتحانات در فضای مطلوبی برگزار خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون حضوری بهترین روش برای سنجش دانش‌آموزان است و همه تهمیدات و تدابیر برای برگزاری مطلوب امتحانات دانش‌آموزان انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س*