جمعه 29 تیر 1403

98 درصد از دارایی‌های دولت در اختیار سه دستگاه است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
98 درصد از دارایی‌های دولت در اختیار سه دستگاه است

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی با بیان اینکه در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی بعد دارایی‌های دولت بسیار مهم و حائز اهمیت است گفت: تحول در نظام ثبت و دارایی ها در دولت سیزدهم شروع شد و با توجه به مجموعه خوبی از اطلاعات که انباشته شده بود در سامانه یکپارچه اموال و دارایی‌های دولت بارگزاری شد‌.

وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی با تمامی دستگاه ها از جمله سازمان نقشه‌برداری ارتباط دارد. پیش از این امکان تعارض منافع در تمامی بخش ها وجود داشت و ما به شکل سیستمی سرویس هایی را در اختیار داشتیم.

خاندوزی گفت: با استفاده از سامانه سوت زنی 750 فقره از اموال و دارایی‌های دولتی که بخش عمده ای از آنها مربوط به مجموعه های رفاهی و منابع انسانی بودند شناسایی شد و با همکاری دولت و قوه قضائیه حدود دو سوم از دستگاه ها از دارایی های خود مطلع نبودند.

او گفت: 400 هزار فقره را پیش از این سامانه شناسایی کرده بودیم اما امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار اموال و املاک دستگاه ها را شناسایی کرده ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: 98 درصد از دارایی های دولت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن، مراتع آبخیزداری و سازمان منابع طبیعی است.

وی گفت: 2 درصد باقی مانده مربوط به دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و... است که 17 درصد از این 2درصد باقی مانده مربوط به نهادهای غیر دولتی می‌شود.

خاندوزی گفت: در بین دستگاه های دولتی 125 هزار فقره املاک تنها متعلق به وزارت آموزش و پرورش است. دولت سیزدهم 158 هزار سند تگ برگ را صادر کرد و امسال هم 450 هزار سند را پشت سر خواهیم گذاشت.

خبرنگار: محبوبه کباری