چهارشنبه 13 تیر 1403

آتش چند هکتار از جنگل‌های غرب کشور را سوزاند؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آتش چند هکتار از جنگل‌های غرب کشور را سوزاند؟

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آتش سوزی‌های جنگل‌های ایران گفت: آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی حدود 3 هکتار شهرستان مریوان بخش مرکزی روستای ره شه که از ساعت 16 روز گذشته شروع شده بود در ساعت 18 همان روز با تلاش عوامل امدادی مهار شد.

وی افزود: در شهرستان بانه بخش آمرده روستای نیزه رود، نیز آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به مساحت 7500متر مربع در ساعت 16 آغاز و در ساعت 17 اطفا شد که علت دو حریق در دست بررسی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در پی وقوع این دو آتش سوزی، عرصه‌های جنگلی این منطقه به مساحت 7500متر نیز دچار حریق شد که با فراخوان و اعزام نیرو‌های عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست، اطفای حریق به طور کامل انجام شد و هم اکنون عوامل اداره کل مدیریت بحران و منابع طبیعی جهت پایش نهایی در منطقه مستقر هستند.

ظفری در پایان به آتش سوزی استان خوزستان نیز اشاره و ابراز کرد: در پی وقوع آتش سوزی محدود در شهرستان‌های مسجدسلیمان و باغ ملک، بخشی از عرصه‌های مرتعی مناطق دوازده امام و کنجدکار با هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی و نیرو‌های عملیاتی و مردمی به طورکامل مهار شد. عوامل اداره کل مدیریت بحران و منابع طبیعی به منظور پایش نهایی در منطقه مستقر هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون