پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین

تهران - ایرنا - آثار هنری 60 کودک از هفت کشور جهان با موضوع برداشت شخصی از همه‌گیری ویروس کرونا در یک نمایشگاه آنلاین به نمایش گذاشته شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید نگاه کودکان جهان به قرنطینه و خانه‌نشینی در ایام شیوع کرونا چگونه است. نمایشگاهی مجازی ترتیب داده شده است که نگاهی اجمالی در این باره به مخاطب می‌دهد.

به گزارش آرت‌نت، این نمایشگاه که هنرمندان مادرزاد (Born Artists) نام دارد توسط کینهوا چن (Qinghua Chen) فارغ التحصیل رشته آموزش کودکان از دانشگاه بوفالو برگزار می‌شود که اولین بار پس از آن که عشق دختر پنج ساله‌اش به نقاشی را دید به هنر کودکان علاقمند شد.

چن می‌گوید: کودکان به صورت مادرزادی هنرمند متولد می‌شوند و منبع الهامی بی‌نهایت دارند.

حال که کودکان در جهان به دلیل شیوع کرونا خانه‌نشین شده‌اند، چن با یک فراخوان از خانواده‌ها خواست تا نقاشی‌های کودکانشان در واکنش به شرایط موجود را برای این نمایشگاه ارسال کنند.

در پی انتشار این فراخوان، نمایشگاه مجازی 100 اثر هنری از 60 کودک از 7 کشور جهان دریافت کرد که همگی یا ساکن چین بودند و یا اصل و نسب چینی داشتند. این هنرمندان نونهال در آثار خود از طیف گسترده‌ای از سبک و وسایل هنری از مداد شمعی و خمیر کاغذ گرفته تا هنر نمایشی و کلاژ برای نمایش برداشت خود از وضعیت موجود استفاده کرده‌اند. بسیاری از این آثار بازتابی از تجربه شخصی این هنرمندان کوچک از خانه‌نشینی، دور افتادن از دوستان و آموزش آنلاین است.

برخی از نقاشی‌ها نیز برای تشکر از پزشکان و کارکنان درمانی کشیده شده و یا دلتنگی کودکان را برای مدرسه نشان می‌دهد. در خلق گروهی دیگر از این آثار نیز از قوه تخیل یا طبیعت الهام گرفته شده است.

این آثار در پایگاه اینترنتی مرکز بین المللی بین فرهنگی و ارتباطی کودکان (ICCCCC) به نمایش گذاشته شده‌اند.

ویروس شکست داده شد، کشین شیا 6 ساله مدرسه را دوست دارم، نیویورک را دوست دارم، اولیور وانگ 5 ساله بادگیر من، زایجین چن 6 ساله گل سرخ صدپر، زینچه لی 5 ساله پیکاسو روی لیمو!، اشلین چیائو 10 ساله *س_برچسب‌ها_س*
آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین 2
آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین 3
آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین 4
آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین 5
آثار هنری کودکان با موضوع کرونا در نمایشگاهی مجازی در چین 6