دوشنبه 11 تیر 1403

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در آستانه تغییر دولت / راه بازار ایران از جهان جدا شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در آستانه تغییر دولت / راه بازار ایران از جهان جدا شد

به گفته نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه و طلا در داخل، روندی صعودی طی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در حالیکه طی این مدت، بهای طلا در بازارهای جهانی روندی نزولی داشت؛ اما قیمت‌ها در بازار سکه و طلا روند خلاف جهت این مسیر پیش آمده و در چرخشی، رو به افزایش گذاشته است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: قیمت هر اونس جهانی طلا روز گذشته (پنجشنبه) به 2313 دلار رسید که به نسبت ابتدای هفته، در مجموع 9 دلار کاهش داشته است. از سوی دیگر در حالیکه تا اواسط هفته، قیمت سکه و طلا تغییرات مختصری در بازار داشت، اما طی دو روز پایانی هفته، تحت تاثیر نوسانات افزایشی نرخ ارز با افزایش همراه شدند.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در مجموع یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار روز گذشته، اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با 900 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته به 38 میلیون و 100 هزار تومان رسید. سکه تمام طرح جدید اما یک میلیون و 900 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته و در آخرین معاملات هفته به 42 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. بخشی از این افزایش قیمت سکه، حباب است که آن نیز با افزایش همراه بود.

این کارشناس بازار سکه و طلا ادامه داد: نیم سکه و ربع سکه هریک در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته 800 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در پایان هفته به ترتیب به 23 میلیون و 600 هزار تومان (نیم سکه) و 15 میلیون و 600 هزار تومان (ربع سکه)، افزایش بها پیدا کردند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با 200 هزار تومان افزایش به نسبت بهای آن در ابتدای هفته، هفت میلیون و 200 هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات در بازار طلا نیز، گفت: هر مثقال طلای آب شده (17 عیار) نیز تحت تأثیر نوسانات، در پایان هفته به 15 میلیون و 150 هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته 470 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 112 هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته، سه میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: همانطور که اشاره شد، قسمتی از افزایش قیمت سکه مرتبط با افزایش حباب سکه بوده است؛ براساس آخرین معاملات هفته، هر قطعه سکه هشت میلیون و 500 هزار تومان دارای حباب است که به نسبت میزان آن در ابتدای هفته، 900 هزار تومان افزایش داشته است.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925726