یک‌شنبه 8 مهر 1403

آخرین وضعیت بازسازی استادیوم آزادی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت بازسازی استادیوم آزادی

حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص روند بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار داشت: سال 1391 فیلمی بیرون آمد که سکو‌ها و برخی از قسمت‌های استادیوم شرایط خوبی ندارد. به طبع آن اداره کل تحقیقات راه و شهرسازی وارد عمل شد، چون طبق پروتکل مدیریت بحران کشور این سازمان مسئول است. پس از بررسی به این نتیجه رسید اوضاع خوب نیست با فرمانداری، استانداری و شورای تأمین نامه‌نگاری کرد. در نهایت هم مقام قضایی ورود و قسمتی از استادیوم را پلمپ کرد. اگر ان اتفاق‌ها نمی‌افتاد ان قسمت‌ها قابل بهره‌برداری نبود.

به گزارش خبرآنلاین؛ وی ادامه داد: در سال 1402 مبلغ 125 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته و سکو‌ها سبک سازی می‌شود. تغییر چندانی در سکو‌ها و ستون‌ها نشد و اسفند سال گذشته که مدیرعامل شرکت توسعه شدم فدراسیون فوتبال لیست 26 قسمت از الزامات AFC را به ما دادند. بخشی از الزامات تجهیزی و بخش دیگری ابنیه‌ای بودند. رختکن‌های میزبان و میهمان باید از بخش شرقی به غربی منتقل می‌شدند، تونل خبرنگاران یا پله‌های فرار تغییر می‌کردند. جایگاه معلولان، افزایش لوکس نور، قدرت اسکوربورد و صوت استادیوم لازم بود. ضمن اینکه اسکوربورد قابلیت ساپورت VAR را نداشت. 6 فروردین با کیومرث هاشمی وزیر ورزش وقت جلسه داشتیم و او هم تأکید بر رعایت الزامات AFC کرد، اما در ابتدای سال جاری هیچ بودجه‌ای نداشتیم. نقشه‌ها کامل نبود و پیمانکار هم مشخص نبود، به طور کل هیچی نداشتیم.

طلا افزود: سازمان برنامه و بودجه، وزارت ورزش و مجموعه خزانه خیلی کمک کردند. خصوصاً قرارگاه خاتم که کاری ملی کردند. تا 15 تیر این قرارگاه بدون قرارداد کار کرد، 17 تیر قرارداد ارائه شد و 18 تیر ورزشگاه رسماً تحویل داده شد. تا امروز مقاوم سازی 22 زون از 72 زون استادیوم انجام شده همزمان کار‌های معماری و نازک کاری و تجهیز در حال انجام است. ان‌شاءالله در پایان آذر 22 زون تحویل می‌شود و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط مقاوم سازی زون‌های بعدی انجام می‌شود در حالی که بازی‌ها آغاز شده است. ما پاسخگوی 40 سال بی توجهی به ورزشگاه آزادی هستیم. در این 6 تا 7 ماه و در ادامه مقاوم‌سازی، نوسازی و استانداردسازی ورزشگاه در حال انجام است. ضمن اینکه جایگاه پیشکسوتان به هزار و 600 نفر افزایش پیدا کرده و جایگاه معلولان هم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه افزود: زمان بار آمدن چمن ورزشگاه در مهر است و البته ما خزانه‌ای داریم که هر زمان در نقطه‌ای به مشکل خوردیم، چمن جایگزین آورده می‌شود. چمن کوتاه نشده و در انتهای کار آماده خواهد شد. صندلی‌های VIP، CIP، خبرنگاران تاشو می‌شود و دیگر صندلی‌ها عادی است. فرهنگ خیلی از هواداران ما تغییر کرده ولی جوان پر انرژی بُتن را هم از جا در می‌آورد. سرویس‌های بهداشتی افزایش یافته، چون شأن مردم ما بالاست. باید رعایت شود تا سرمایه‌های ملی آسیب نبیند. روز مسابقه هیچ کار عمرانی صورت نمی‌گیرد و فردای روز مسابقه دستگاه‌ها و ماشین آلات وارد می‌شود تا عملیات عمرانی باقیمانده ادامه یابد.

از میان اخبار

مصاحبه طوفانی محمد دادکان؛ از آقازاده‌ها تا امیر قلعه‌نویی

شعار عجیب اصفهانی‌ها علیه ژوزه مورایس

تاریخ‌سازی جدید کریستیانو رونالدو در عربستان

شوک‌های تمام نشدنی پرسپولیس به استقلال