دوشنبه 28 خرداد 1403

آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ و قرمز در تهران

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ و قرمز در تهران

اقتصادنیوز: رئیس جهاد کشاورزی تهران با اعلام اینکه روزانه تا 300 تن مرغ منجمد در استان تهران عرضه می‌شود، گفت: باتوجه به جوجه ریزی مناسب در کشور بالای 130میلیون قطعه در ماه و افزایش ضریب خود اتکایی استان، جوجه ریزی استان تهران در اردیبهشت ماه به یک میلیون و 643هزارقطعه رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته جبرئیل برادری، تامین نهاده‌های دام و طیور به وفور باعث تولید مرغ حتی به مازاد بر نیاز در کشور شده و بازار مرغ با تعادل و ثبات همراه است.

برادری ادامه داد: قیمت کنونی هر کیلو مرغ در عمده فروشی ها 73 هزارتومان و خرده فروشی 78 تا 82 هزار تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: عمده مازاد مرغ از طریق وزارت طبق دستورالعملی برای ذخیره‌سازی و صادرات اقدام شده که از طریق معاونت توسعه بازرگانی و پشتیبانی امور دام درحال اجراست.

او ذخایر گوشت مرغ استان تهران را مناسب ارزیابی کرد و افزود: روزانه 300 تن مرغ منجمد در سطح بازار توزیع می‌شود.

برادری از توزیع روزانه 200 تن گوشت قرمز در فروشگاه های زنجیره ای خبر داد و گفت: گوشت قرمز گوساله علاوه بر تولید مناسب دام سنگین در کشور و استان، واردات به ثبات قیمت این محصول کمک کرده و بازار به تعادل رسیده است. همچنین با توجه به وضعیت ذخایر داخلی هنوز به واردات گوشت گوسفندی نیاز است.

رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلوگرم 315 هزار تومان در تمامی مراکز عرضه از میادین تره بار تا فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود و دسترسی آسان به تهیه گوشت گرم وجود دارد‌.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید