جمعه 4 آبان 1403

آخر هفته در تهران منتظر این پدیده باشید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آخر هفته در تهران منتظر این پدیده باشید

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، اعلام‌کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از چهارشنبه تا جمعه در تهران و برخی استان‌های شمالی تشدید می‌شود.

این سامانه مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه دارد.

فعالیت سامانه چهارشنبه در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی و پنجشنبه در خراسان شمالی، ارتفاعات در استان‌های مازندران، تهران و البرز انتظار می‌رود.

خبر مرتبط هشدار هواشناسی برای مردم تهران / بارش رگبار شدید و تگرگ + اطلاعیه

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای استان تهران نسبت به رگبار متوسط و شدید باران و بارش تگرگ در ارتفاعات استان هشدار داده است.

برای جمعه نیز در شرق خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی این شرایط پیش بینی می شود.

این سامانه آثار مخاطره آمیزی همچون جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در پی دارد.

توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه نسبت به احتیاط در سفرها به‌ویژه بین‌شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی اقدام شود.

از دیگر توصیه ها برای شرایط پیش رو شامل خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آخر هفته در تهران منتظر این پدیده باشید 2