چهارشنبه 18 مهر 1403

آزادسازی خرمشهر مشت محکمی بر دهان بیگانگان بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آزادسازی خرمشهر مشت محکمی بر دهان بیگانگان بود

سردار حسن شاهوارپور گفت: مدت زمان اسارت خرمشهر بسیار مهم بود؛ بعضی از شهرها در زمان کوتاهی در گرو صدام بودند اما خرمشهر نزدیک 19 ماه در اشغال نیروهای بعثی قرار داشت و از نظر فضای بین‌المللی این شهرستان را به عنوان برگ برنده صدام نام می‌بردند که آزادسازی آن مشت محکمی بر دهان بیگانگان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار رهیاب ضمن تبریک چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر و همچنین روز مقاومت دزفول، اظهار کرد: فتح خرمشهر یکی از عملیات‌های بسیار بزرگ و پیروزمند رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به شمار می آید.

وی افزود: خرمشهر نقطه اوج جنگ ما با صدام بود که احساس می کرد، می تواند این شهرستان را همواره در اختیار خود نگهدارد و ما را بر سر میز معامله بیاورد اما رزمندگان اسلام با هدایت‌های حضرت امام و پشتیبانی خداوند متعال توانستند در عملیات الی بیت المقدس که از 10 اردیبهشت 1361 آغاز شد، سوم خرداد خرمشهر را آزاد کنند و 19 هزار مزدور عراقی نیز در این عملیات اسیر شدند. فرمانده سپاه ولی عصر (عج) گفت: نیروهای صدامی، این شهرستان را تبدیل به دریای از مین کرده بودند اما اراده رزمندگان اسلام باعث شد که دشمن در خرمشهر و مناطق اطراف آن با شکست مواجه شود. سردار شاهوارپور ادامه داد: جشن آزادسازی خرمشهر در سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود. 400 برنامه در دستور کار قرار دارد که در سراسر استان، پایگاه های مقاومت و نواحی شهرستان‌ها در حال اجرا هستند. وی افزود: تجمع جهادگران در خرمشهر به تاریخ دوم و سوم خردادماه یکی از برنامه‌های کلیدی و ملی این رویداد است. اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستاهای خرمشهر نیز از دیگر اقدامات می باشد. فرمانده سپاه ولی عصر (عج) ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری جشن در خرمشهر با حضور راویان که به تبیین عملیات الی بیت المقدس می پردازند، غبار روبی مزار شهدا، نمایش برنامه های متنوع از صداوسیما، خبرگزاری ها و فضای مجازی، توزیع بیش از 8 هزار بسته معیشتی در سراسر استان خوزستان، آزادی زندانیان، فضاسازی شهری معابر و میادین با تمثال مبارک شهدا، برافراشتن پرچم بخش دیگر از اقدامات است. سردار شاهوارپور در خصوص اهمیت آزادسازی خرمشهر نیز گفت: اروند رود یکی از اهداف اصلی صدام در حمله به خاک جمهوری اسلامی بود و این رودخانه را به عنوان یک مطالبه به صورت علنی و رسمی مطرح می کرد. شهر خرمشهر و آبادان نیز به عنوان ساحل اروند رود شناخته می شوند و یکی از جنایاتی که صدام پس از تصرف خرمشهر انجام داد؛ محاصره آبادان بود. وی افزود: همچنین مدت زمان اسارت خرمشهر بسیار مهم بود؛ بعضی از شهرها در زمان کوتاهی در گرو صدام بودند اما خرمشهر نزدیک 19 ماه در اشغال نیروهای بعثی قرار داشت و از نظر فضای بین المللی این شهرستان را به عنوان برگ برنده صدام نام می بردند که آزادسازی آن مشت محکمی بر دهان بیگانگان بود. انتهای پیام /