دوشنبه 23 مهر 1403

آزادی در میان قناری‌ها / محمدرضا جایگزین یک بازیکن فلسطینی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادی در میان قناری‌ها / محمدرضا جایگزین یک بازیکن فلسطینی شد

تهران - ایرنا - محمدرضا آزادی با عقد قراردادی به تیم پانتولیکوس یونان پیوست تا به دومین ایرانی حاضر در سوپرلیگ این کشور شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا آزادی مهاجم جوان و 20 ساله فصل قبل تیم تراکتور تبریز و تیم فوتبال امید ایران با عقد قراردادی سه ساله به تیم پانتولیکوس یونان پیوست و بعد از کریم انصاری‌فرد به دومین بازیکن ایرانی حاصر در سوپرلیگ یونان تبدیل شد.

آزادی به تیمی رفته که هم‌اکنون در لیگ یونان بین 14 تیم در رده یازدهم است. این تیم که قدمتی 94 ساله دارد و لقب "قناری‌ها" را با خود یدک می‌کشد در پنج هفته نخست این فصل سه تساوی و 2 شکست داشته و از رسیدن به بردن ناکام بوده است.

در این تیم 15 بازیکن خارجی حضور دارند که تعداد قابل توجهی از آنها اهل آرژانتین هستند. 6 بازیکن از آرژانتین در لیست این تیم یونانی قرار دارد. کشورهای پرتغال، اتریش، مکزیک، برزیل، الجزایر، اروگوئه، آمریکا، کرواسی و حالا ایران هم هرکدام نمایندگانی در پانتولیکوس دارند.

آنجلوس کاریستیاس و دیمیتیریوس پاپادوپولوس مشهورترین بازیکنان یونانی هستند که سابقه بازی برای قناری‌ها را در کارنامه خود به همراه دارند. پیش از محمدرضا آزادی پانتولیکوس تنها یک بازیکن آسیایی در طول تاریخ داشته که سعدو عبدالسلام نام داشته است. این بازیکن فلسطینی در سال 2020، پس از سه سال حضور در یونان راهی فوتبال قبرس شد.

حال باید دید آزادی و هم‌تیمی‌های جدیدش می توانند پانتولیکوس را برای هشتمین فصل متوالی در بالاترین سطح فوتبال یونان نگه دارند یا خیر.

*س_برچسب‌ها_س*
آزادی در میان قناری‌ها / محمدرضا جایگزین یک بازیکن فلسطینی شد 2
آزادی در میان قناری‌ها / محمدرضا جایگزین یک بازیکن فلسطینی شد 3