سه‌شنبه 24 مهر 1403

آزادی قدس در گروی تلاش‌های فراتر از شعار و قطعنامه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادی قدس در گروی تلاش‌های فراتر از شعار و قطعنامه است

اسلام‌آباد - ایرنا - نایب رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان روز چهارشنبه دفاع از مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی را اساس وحدت جهان اسلام توصیف کرد و افزود: تلاش‌ها برای آزادی قدس باید فراتر از شعار و صدور قطعنامه باشد.

"لیاقت بلوچ" در آستانه فرارسیدن روز جهان قدس طی گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین و قدس از چنگال نیروهای شیطانی صهیونیستی نیاز مبرم به گام‌های عملی دارد و این مهم بدون وحدت یکپارچگی میان ملل اسلامی ممکن نیست.

وی اظهار داشت: آزادسازی قدس مسئولیت همه مسلمانان است، اما فقط با شعار و قطعنامه دستیابی به این اصل مشترک امکان پذیر نیست.

دبیرکل شورای همبستگی ملی، ائتلاف بیش از 30 حزب سیاسی و مذهبی پاکستان تاکید کرد: امروز ما قدردان خدمات تاریخی و ارزنده حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از ملت‌های ستم دیده جهان به ویژه پشتیباتی از اقوام اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری هستیم که ایشان با طرح روز جهانی قدس بنیانگذار احیای مسئله فلسطین در جهان شدند.

وی گفت: تشکیل کشور مستقل فلسطین حق مشروع فلسطینیان است اما این حق قانونی بیش از 7 دهه از سوی رژیم نامشروع صهیونیستی غصب شد تا جایی که امروز ملت مظلوم فلسطین به دلیل مقاومت در برابر تهاجم و اشغالگری رژیم اشغالگر قدس به خاک و خون کشیده می‌شوند.

لیاقت بلوچ اظهار داشت: ملت فلسطین قربانی‌های بی‌شماری برای آزادی سرزمین خود داده و هرگز اجازه نخواهند داد که فداکاری‌های آنان بی‌ثمر واقع شود، مقاومت این ملت همانند 70 سال پیش به قوت خود ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: قدرت‌های استکباری و نیروهای وابسته به آن از طریق یک توطئه تشکیل نامشروع رژیم صهیونیستی را بر فلسطین تحمیل کردند اما فلسطین تنها متعلق به خود مردم این کشور است و هیچ نیروی دیگری حق اشغال سرزمین فلسطینی را ندارد.

نایب رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان افزود: فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و زمان آن رسیده که اشغالگری‌های رژیم غاصب اسرائیل پایان یابد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با ارائه طرح به اصطلاح معامله قرن در حقیقت بدترین معامله را برای حل مناقشه فلسطین به اجرا گذاشتند که هدفی جز افزایش اشغالگری رژیم صهیونیستی نداشت به همین دلیل نمی‌توان از آمریکا انتظار داشت که بتواند در بحث فلسطین نقش مثبتی ایفا کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*