دوشنبه 26 شهریور 1403

آزمون‌های آزمایشی تاثیر زیادی در کنکورم داشت / خانواده ام هیچ وقت من را با کسی مقایسه نکردند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آزمون‌های آزمایشی تاثیر زیادی در کنکورم داشت / خانواده ام هیچ وقت من را با کسی مقایسه نکردند + فیلم

رتبه 6 گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: یکی از مهمترین چیز‌هایی که بچه‌ها باید برای مسیرشان در نظر داشته باشند آزمون‌های آزمایشی است، این آزمون‌ها برای افراد شرایطی را فراهم می‌کند که بیایند تجربه کسب کنند و خودشان را بسنجند.

آرتا قلعه‌باغی رتبه 6 گروه آزمایشی علوم تجربی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به تلاش‌های خود بیان کرد: من در مدرسه سمپاد میرزا کوچک‌خان 1 ناحیه اول رشت درس تحصیل کردم و قبل از کنکور ساعت مطالعه‌ام متغییر بود، اما به صورت کلی بین 10 ساعت مطالعه می‌کردم و بعضی از روز‌ها هم با توجه به شرایط تا پنج ساعت این عدد پایین می‌آمد، البته هفته قبل کنکور ساعت مطالعه به 14 ساعت هم رسید.

قلعه‌باغی گفت: بنده برنامه مطالعاتی خودم را داشتم و از کسانی که با تجربه بودند کمک می‌گرفتم، در کلاس‌های موسسات مختلف شهر رشت به صورت حضوری شرکت و از ظرفیت کلاس‌های کشوری مثل شهر تبریز، شیراز و تهران که به صورت آنلاین برگزار می‌شد هم استفاده می‌کردم.

وی افزود: تقریبا یکی از مهمترین چیز‌هایی که بچه‌ها باید برای مسیرشان در نظر داشته باشند آزمون‌های آزمایشی است، این آزمون‌ها برای افراد شرایطی را فراهم می‌کند که بیایند تجربه کسب کنند و خودشان را بسنجند، در این شرایط فرد متوجه می‌شود وقتی به یک مشکل در آزمون برمی‌خورد چگونه با بحران مقابله و آن را مدیریت کند و این تلاش باعث می‌شود بعدا در کنکور مدیریت مناسب‌تری را انجام دهد.

قلعه‌باغی ضمن اشاره به تاثیر سابقه تحصیلی و معدل بیان کرد: چون کنکور را خیلی خوب دادم نسبت به معدل و سابقه تحصیل تاثیر بیشتری داشت، اما معدل و سابقه تاثیر به شدت زیادی حتی به اندازه خود کنکور دارد و در سال آینده قرار است با تاثیر 60 درصدی از کنکور هم بیشتر شود و داوطلبان باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: خانواده در موفقیتم خیلی موثر بودند، آنها من را حمایت می‌کردند و همیشه انرژی می‌دادند، یک نکته دیگر اینکه خانواده من را با دیگران مقایسه نمی‌کرد و صرفا روی پیشرفت خودم تکیه داشتند، آنها باعث نمی‌شدند که درس برای من حالت بدی داشته باشد و از آن دوری کنم.

قلعه‌باغی گفت: در سال کنکور و سال‌های قبل تفریح هم داشتم، اما ممتد و طولانی نبود، مثلا در سال کنکور تفریحاتم اینگونه نبود که کلا 2 روز درس نخوانم و معمولا طول استراحتم از دو یا سه ساعت بیشتر نمی‌شد.

وی افزود: یکی از تاثیرگذارترین عوامل رتبه تک رقمی به نظرم باور داشتن به هدفم بود که باعث پیوستگی و تلاش می‌شد و بعد از آن آزمون‌ها تاثیر خوبی در موفقیت داشت.

قلعه‌باغی در پایان گفت: توصیه اولم به پشت کنکوری‌ها این است که خودشان را باور داشته باشند و از مسیری که پیش گرفتند ناامید نشوند، توضیه دومم این است که آنان بالاخره در مسیر کنکور قرار دارند و باید آن را طی کنند، برای همین تلاش کنند تا از آن لذت ببرند و خاطرات خوشی را رقم بزنند.