شنبه 8 اردیبهشت 1403

آشنایی بیشتر با A25 سامسونگ / این جواهر را از دست ندهید

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
آشنایی بیشتر با A25 سامسونگ / این جواهر را از دست ندهید

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی اما پرقدرت و باکیفیت از سامسونگ با امکاناتی مثل نمایشگر Super AMOLED و دوربین 50 مگاپیکسلی هستید، بررسی A25 را از دست ندهید.

در حال حاضر رونمایی از سری گلکسی S24 و امکانات این گوشی‌ها جزء بحث‌های داغ دنیای فناوری است؛ اما در این مطلب با بررسی یکی از گوشی‌های اقتصادی مهم این شرکت یعنی گلکسی A25 همراه شما هستیم. معمولاً گوشی‌های پرچمدار بیشتر خبرساز می‌شوند اما گوشی‌های اقتصادی مثل A25 سامسونگ، بخش مهمی از درآمد شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

گلکسی A25 سامسونگ، در سطح جهان عرضه شده و در حال حاضر فروش آن در کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، اروپا و هند شروع شده؛ در نتیجه می‌توان گفت که این گوشی با انواع گوشی‌های میان رده در رقابت است. به همین دلیل، سامسونگ باید مطمئن می‌شد که این محصول اقتصادی هم قدرت رقابت با بهترین‌ها را دارد.

در مجموع، بررسی گلکسی A25 نشان داده که سامسونگ برای این گوشی هم از فرمول موفق سری گلکسی A فاصله نگرفته و از نظر طراحی فقط چند تغییر در این گوشی مشاهده می‌شود؛ اما یکسری تغییر سخت‌افزاری مهم در این گوشی ایجاد شده که در ادامه مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم. برای آشنایی با مشخصات Galaxy A25 و مقایسه این گوشی با رقبای هم قیمت با آن، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بررسی A25

جدول مشخصات

طراحی و ساختار

نمایشگر

باتری و ماندگاری شارژ

صدا و اسپیکرها

نرم‌افزار

عملکرد

دوربین

قیمت و محصولات رقیب

گلکسی آ 25 در یک جعبه ساده در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که در این بسته‌بندی از هیچ پلاستیکی استفاده نشده اما خود گوشی به خوبی در این جعبه قرار گرفته و از آن حفاظت شده است. لوازم جانبی همراه گوشی هم فقط شامل یک کابل USB سفید Type-C به Type-C به همراه ابزار خارج کردن سیم کارت هستند.

از جمله مشخصات گلکسی A25 می‌توان به نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، چیپ‌ست هشت هسته‌ای اگزینوس 1280، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات اشاره کرد. جدول زیر، مشخصات فنی Galaxy A25 را به طور کامل نشان می‌دهد.

 مشخصات فنی گلکسی A25

طراحی و ساختار

161×76.5×8.3 میلی‌متر

وزن 197 گرم

پنل جلو شیشه‌ای، پنل پشت و فریم پلاستیکی

تک سیم کارت (نانو سیم) یا دو سیم کارته ترکیبی (نانو سیم و dual stand-by)

رنگ‌بندی مشکی، زرد لیمویی، دو رنگ آبی

نمایشگر

Super AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 1000 نیت (HBM)

6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.2 درصد

رزولوشن 2340×1080 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، تراکم پیکسل 396ppi

نرم‌افزار

اندروید 14 با One UI 6

تراشه

اگزینوس 1280 (5 نانومتری)

پردازنده 8 هسته‌ای (2 هسته 2.4 گیگاهرتزی کورتکس A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A55)

پردازنده گرافیکی Mali-G68

رم و حافظه داخلی

رم 6 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی

رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی

رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی

درگاه حافظه microSDXC (مشترک با اسلات سیم کارت)

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل، لنز واید 27 میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر OIS و PDAF

8 مگاپیکسل اولتراواید 120 درجه با دیافراگم f/2.2

2 مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4

فلشLED، پانوراما و HDR خودکار

قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه و gyro-EIS

دوربین سلفی

13 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.2

ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه

باتری

غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

شارژ باسیم 25 وات

صدا

اسپیکر استریو

جک هدفون 3.5 میلی‌متری

شبکه و قابلیت‌های اتصال

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، وای فای دایرکت

بلوتوث نسخه 5.3، A2DP،LE

NFC (بسته به بازار / منطقه)

رادیو بسته به بازار / منطقه

GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

USB Type-C 2.0

اینترنت 5G

سنسورها

اثر انگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، سنسور مجاورت مجازی

بررسی A25 از نظر طراحی

همانطور که اشاره شد، طراحی این نسل نسبت به سری قبل تغییر چشمگیری نداشته و فقط روی فریم گوشی، یک تراش خوردگی ایجاد شده که می‌توان گفت مهم‌ترین وجه تمایز این گوشی نسبت به گلکسی A24 است. نگه داشتن و لمس این فریم جدید در دست حس و حال بهتری دارد اما تفاوت آن با نسل قبل چندان چشمگیر نیست.

بررسی A25

پشت گوشی، سه لنز دوربین به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و بلاک مخصوصی برای دوربین وجود ندارد. حاشیه‌های تصویر نمایشگر گوشی هم همچنان پهن هستند و ناچ قطره‌ای دوربین جلو هم به عنوان یکی دیگر از مشخصه‌های گوشی‌های ارزان قیمت‌تر سامسونگ، در این مدل مشاهده می‌شود.

این گوشی با رنگ‌های زرد لیمویی، دو رنگ آبی و یک رنگ مشکی ساخته شده و روی پنل پشت گوشی یک طرح بسیار ظریف وجود دارد که البته قابل لمس نیست؛ چون زیر آخرین لایه قرار گرفته و از فاصله دور هم چندان مشخص نیست.

گلکسی A25 بیشتر از پلاستیک ساخته شده از جمله پنل پشت و فریم این گوشی. می‌توان گفت که استفاده از پلاستیک برای این گوشی، انتخاب خیلی خوبی است؛ چون بر خلاف فلز دچار خراشیدگی یا فرورفتگی نمی‌شود و برخلاف شیشه احتمال خرد شدن آن وجود ندارد.

Galaxy A25 به هیچ وجه سر نیست و رد انگشت روی قسمت پشت یا فریم آن، باقی نمی‌ماند. نمایشگر 6.5 اینچی گوشی نسبتاً بزرگ است اما می‌توان با یک دست با آن کار کرد.

با وجود اینکه گلکسی A25 نسبت به سایر مدل‌های این سری به سری گلکسی A3x نزدیک‌تر شده، اما هنوز این گوشی فاقد یک گواهینامه قوی برای حفاظت در برابر نفوذ آب و گل است. سینی سیم کارت این گوشی ترکیبی است و می‌توان دو سیم کارت نانو یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه microSD در آن نصب کرد.

حسگر اثرانگشت گلکسی A25 هم کنار گوشی نصب شده و سرعت و دقت بسیار خوبی دارد. این گوشی هم جک هدفون 3.5 میلی‌متری را دارد که در قسمت پایین و کنار پورت USB Type-C و اسپیکر گوشی قرار گرفته است.

بررسی A25 از نظر نمایشگر

بررسی گلکسی A25 را با نگاهی به نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی سامسونگ هم مثل سری قبل، یک پنل 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080×2340 پیکسل و تراکم پیکسل 396 ppi دارد. حاشیه‌های تصویر این گوشی هم مثل سایر گوشی‌های اقتصادی، کاملاً پهن هستند.

بررسی A25

نرخ نوسازی تصویر گلکسی A25 به 120 هرتز می‌رسد که نسبت به A24 (با نرخ نوسازی 90 هرتز) تغییر خوبی محسوب می‌شود. اوج روشنایی این نمایشگر 1000 نیت اعلام شده که تست‌ها هم این ادعا را تأیید می‌کنند؛ اما این ارقام، تقریباً در سطح گلکسی A24 هستند.

این نمایشگر، عمق رنگ 8 بیتی دارد و سامسونگ برای آن 2 پروفایل رنگی در نظر گرفته یعنی حالت شاداب (vivid) و حالت طبیعی که در حالت اول، امکان تنظیم کانال‌های RGB و دمای رنگ وجود دارد.

بررسی گوشی گلکسی A25 نشان داده که این گوشی از محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند. در واقع، خود گوشی قابلیت کدگشایی محتوای HDR10 و HLG را دارد؛ اما امکان کدگشایی دالبی ویژن یا HDR10+ و همچنین نمایش هیچ نوعی از محتوای HDR را ندارد. خوشبختانه، این گوشی سامسونگ دارای بالاترین سطح گواهینامه Widevine L1 DRM است در نتیجه امکان استریم محتوای فول اچ‌دی در اپلیکیشن‌هایی مثل نت‌فلیکس وجود دارد.

همانطور که در جدول مشخصات آ 25 مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای نرخ نوسازی 120 هرتز است؛ اما متأسفانه این گوشی هم مثل گلکسی A34 قابلیت تنظیم خودکار نرخ نوسازی را ندارد و فقط دو گزینه برای نرخ نوسازی در تنظیمات گوشی مشاهده می‌شود: High و Standard. حالت اول، با نرخ ثابت 120 هرتز کار می‌کند و حالت دوم با نرخ ثابت 60 هرتز.

بر خلاف خیلی از رقبای A25 در این گوشی هیچ منطقی برای جابجایی خودکار بین نرخ‌های نوسازی 120، 90 یا 60 هرتز وجود ندارد. اما خوشبختانه، بازی‌هایی با نرخ نوسازی بالا در این گوشی به خوبی اجرا می‌شوند و اگزینوس 1280 به خوبی عناوینی با نرخ نوسازی بیشتر از 60 هرتز را اجرا می‌کند.

بررسی A25 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

در این بخش از بررسی Galaxy A25 نگاهی به سرعت شارژ و ظرفیت باتری این گوشی داریم. این محصول سامسونگ، با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی ساخته شده که طبق نتایج تست‌های مختلف، ماندگاری شارژ آن به 10 ساعت و 19 دقیقه می‌رسد.

بررسی A25

گلکسی A25 از استاندارد شارژ 25 واتی Super Fast سامسونگ پشتیبانی می‌کند. این استاندارد، بر اساس تکنولوژی Power Delivery طراحی شده اما بهتر است برای دستیابی به بهترین سرعت شارژ ممکن و قابلیت PPS از یک شارژر استاندارد سامسونگ استفاده کنید.

بررسی آ 25 نشان داده که این گوشی ظرف 15 دقیقه تا 27 درصد، ظرف نیم ساعت 49 درصد و ظرف 84 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

بررسی A25 از نظر صدا و اسپیکرها

گلکسی A25 دارای سیستم اسپیکر استریوی ترکیبی است که یکی از قابلیت‌های جدید این سری محسوب می‌شود؛ چون سری قبل یعنی A24 فقط یک اسپیکر داشت. یکی از اسپیکرهای گلکسی A25 در پایین گوشی و اسپیکر دیگر در قسمت بالای آن قرار دارد. متأسفانه، تعادل بین این دو اسپیکر چندان عالی نیست. اسپیکر پایینی صدایی بلندتر و واضح‌تر دارد؛ اما در مجموع، جلوه استریوی تولید شده توسط این دو اسپیکر خوب و قابل قبول است.

بررسی A25

در تست‌های بلندی صدا، گلکسی A25 تقریباً در سطح "خیلی خوب" قرار گرفته که نسبت به امتیاز "متوسط" گلکسی A24 بهتر است.

کیفیت صدای این گوشی هم بسیار خوب و شبیه به گلکسی A34 است. در صدای این گوشی هیچ اعوجاج قابل توجهی شنیده نمی‌شود؛ حتی برای صداهای بلند و ساند استیج گوشی هم کاملاً غنی است. بهتر بود که صداهای متوسط کمی بهتر ارایه می‌شدند اما فرکانس‌های بالا صدای بسیار خوبی دارند و حتی مقداری بیس هم شنیده می‌شود. این گوشی مجهز به تکنولوژی دالبی اتموس، یک اکولایزر مجهز و سیستم UHQ upscaler مخصوص سامسونگ است.

بررسی A25 از نظر نرم‌افزار

نقد و بررسی گلکسی A25 را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم. این محصول سامسونگ، با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به جای نسخه Core به کار رفته در بعضی گوشی‌های ارزان‌تر سامسونگ، برای این گوشی از نسخه full-fat استفاده شده و این یعنی، امکانات کمتری در این نسخه حذف شده‌اند.

برررسی A25

Galaxy A25 برای 4 سال آپدیت اصلی سیستم‌عامل و One UI و همچنین 5 سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

بررسی گلکسی A25 نشان داده که تجربیات کاربری و قابلیت‌های این گوشی هم شبیه به سری گلکسی S است. خوشبختانه در سال‌های اخیر، فهرست قابلیت‌های محفوظ برای مدل‌های پرچمدار کوتاه‌تر شده و این گوشی هم قابلیت‌هایی مثل سامسونگ دکس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

OneUI 6.0 هم نسبت به نسخه قبل، تغییرات چشمگیری نداشته و از نظر عملکرد و ظاهر شبیه به نسل‌های قبل است. البته یکسری جزئیات و تغییرات کوچک در این نسخه وجود دارند مثل آزادی بیشتر برای حرکت دادن ویجت ساعت در صفحه قفل، طرح جدید دکمه‌ها در پنل تنظیمات فوری و طرح جدید اعلان‌ها در سایه مربوط به اعلان‌ها.

برچسب آیکن‌های صفحه Home ساده‌تر شده و می‌توانید به راحتی آنها را از صفحه‌ای به صفحه دیگر بکشید. یک ویجت جدید برای هواشناسی و یک ویجت دوربین اختصاصی وجود دارد که با استفاده از آن، می‌توانید مستقیماً دوربین را در حالت انتخاب شده فعال کنید.

یکسری تغییرات کوچک هم در تنظیمات و عملکردهای این نسخه مشاهده می‌شود؛ مثلاً حالت پرواز، هوشمندتر شده و با به خاطر سپردن اینکه آخرین بار، بلوتوث یا وای فای هم همراه این حالت فعال شده بودند یا خیر، دوباره با همان تنظیمات اجرا می‌شود. تنظیمات باتری هم حالا یک منوی سطح بالا برای دسترسی راحت‌تر دارد و غیره.

برای نیازهای امنیتی و حریم خصوصی، می‌توانید از Auto Blocker جدید سامسونگ استفاده کنید.

در این نسخه هم اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ مثل پیام رسان، تماس، مخاطبان، گالری، اینترنت، فروشگاه سامسونگ و غیره به همراه اپلیکیشن‌های گوگل وجود دارند.

خوشبختانه در این نسخه از One UI اپلیکیشن‌های زیادی به صورت از پیش نصب شده وجود ندارد؛ اما در این گوشی هم اپلیکیشن‌هایی مثل تیک تاک، اسپاتیفای، نت‌فلیکس، فیسبوک، تِمو (Temu) و غیره نصب شده‌اند که البته به راحتی می‌توانید آنها را حذف کنید. همچنین، در گلکسی A25 بر خلاف خیلی از گوشی‌های اقتصادی، تبلیغاتی به چشم نمی‌خورد.

بررسی A25 از نظر عملکرد

همانطور که در جدول مشخصات فنی Galaxy A25 مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به چیپ‌ست اگزینوس 1280 سامسونگ است که قبلاً عملکرد خیلی خوب آن را در گوشی‌هایی مثل گلکسی A53 فایوجی مشاهده کرده بودیم.

بررسی A25

در کنار این چیپ‌ست، 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد.

تست‌های بنچمارک نشان می‌دهد که این تراشه در گلکسی A25 نسبت به گلکسی A53 فایوجی عملکرد بهتری دارد که ممکن است دلیل این عملکرد بهتر، استفاده از رم یا حافظه داخلی سریع‌تر و یا ارتقای سیستم‌عامل در A25 باشد.

همچنین، اگزینوس 1280 در تست‌های تک و چند هسته‌ای، نسبت به اسنپدراگون 695 و اسنپدراگون 4 نسل 1 به نتایج بهتری دست پیدا کرده است.

ظاهراً دایمنسیتی 1080 از نظر عملکرد کلی نسبت به این تراشه بهتر است که این موضوع در نتایج تست‌های AnTuTu مشهود است. گلکسی A34، کمی نسبت به A25 بهتر عمل کرده و در مجموع، A54 بهترین رکوردها را به ثبت رسانده است.

اما هیچ کدام از این سه گوشی، نسبت به رقبای خودشان با قیمت مشابه، برتری ندارند. موتورولا اج 40 و Infinix GT 10 Pro که به ترتیب مجهز به مدیاتک 8020 و 8050 هستند، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. با این وجود، نباید فراموش کرد که گلکسی A25 در تست AnTuTu نسبت به سری قبلی یعنی A24 امتیاز بهتری کسب کرده است.

در تست 3Dmark هم نتایج مشابهی مشاهده می‌شود و موتورولا اج 40 و Infinix GT 10 Pro رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده‌اند. در رابطه با عملکرد جی‌پی‌یو، گرافیک Mali-G68 موجود در گلکسی آ25 در سطح دایمنسیتی 1080 و 7050 قرار دارد چون همه این چیپ‌ست‌ها، جی‌پی‌یوی مشابهی دارند.

از نظر استفاده‌های عملی، گلکسی A25 به صورت کاملاً روان و بدون هرگونه افت سرعت یا تأخیر محسوس کار می‌کند. این گوشی، هم برای کارهای روزمره و هم گیمینگ معمولی قدرت لازم را دارد.

همچنین، بررسی A25 و نتایج تست‌های فشار نشان داده که این گوشی به هیچ وجه داغ نمی‌شود و راهکار خنک کننده مورد استفاده در آن، بسیار خوب عمل می‌کند.

بررسی A25 از نظر دوربین

نقد و بررسی گلکسی A25 را با ارزیابی دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی آ 25 مشاهده می‌کنید، سیستم دوربین این گوشی شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، ماکروی 2 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است.

بررسی A25

در مجموع، بررسی A25 از نظر دوربین نشان می‌دهد که دوربین این گوشی نسبت به A24 تغییر چندانی نداشته اما یکی از قابلیت‌های اضافه شده به این گوشی، حالت SuperSteady برای ضبط ویدیو است.

اپلیکیشن دوربین گوشی هم به سایر گوشی‌های امروزی سامسونگ شباهت دارد. حالت Pro فقط برای دوربین اصلی قابل استفاده است اما می‌توان از حالت شب برای دوربین‌های اصلی، اولتراواید و سلفی استفاده کرد.

در حالت پیش فرض، دوربین اصلی گوشی عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی ثبت می‌کند و قبلاً کیفیت تصویر خوب آن را در گوشی‌هایی مثل گلکسی A24 سال پیش مشاهده کرده بودیم.

کیفیت تصاویر این دوربین در نور روز خوب است. سطح کاهش جزئیات مناسب، کنتراست بسیار خوب و محدوده پویا وسیع است. مثل همه گوشی‌های سامسونگ، رنگ‌های این گوشی هم کمی تقویت شده هستند اما در مجموع، تصاویر بیش از حد پردازش شده یا شارپ شده به نظر نمی‌رسند که این ویژگی بسیار عالی است.

حتی با نبود حسگر تشخیص عمق، دوربین اصلی تصاویر پرتره بسیار خوبی ثبت می‌کند. جزئیات سوژه و رنگ پوست بسیار خوب هستند. تشخیص سوژه و تفکیک آن به شکل کاملاً دقیق انجام می‌شود و کیفیت محو شدن پس زمینه هم بسیار خوب است.

بررسی گوشی گلکسی A25 نشان داده که این محصول سامسونگ با وجود نداشتن دوربین تله فوتوی اختصاصی، قابلیت ضبط تصاویر زوم 2 برابری را با دوربین اصلی خودش دارد که اگر زیاد روی آنها زوم نکنید، خوب به نظر می‌رسند.

دوربین جدید اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یکی از تغییرات این گوشی نسبت به سری قبل (با دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی) است که البته تغییر خیلی بزرگی محسوب نمی‌شود. کنتراست، محدوده پویا و پردازش رنگ‌های این دوربین خوب است. تصویر این دوربین چندان طبیعی نیست، اما در مجموع با سایر دوربین‌های این گوشی تطبیق دارد.

دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی گوشی، فوکوس ثابت با فاصله 4 سانتی‌متری دارد و برای گرفتن عکس مطلوب، باید چند بار سعی کنید اما کلوزاپ‌های این گوشی هم برای انتشار در اینستاگرام کیفیت خوبی دارند.

بررسی A25

در نهایت، تصاویر دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گلکسی A25 بسیار زیبا هستند. رنگ‌ها دقیق و متعادل و محدوده پویا وسیع است. بررسی A25 نشان می‌دهد که سلفی‌های این گوشی نسبت به بعضی از گوشی‌های گران‌تر، کیفیت بهتری دارند؛ بنابراین، باید سامسونگ را برای تولید یک گوشی اقتصادی با کیفیت سلفی خوب، تحسین کرد.

کیفیت تصاویر در نور کم

کیفیت تصاویر گلکسی A25 در نور کم، چندان مطلوب نیست. در این عکس‌ها، کمی جزئیات مشاهده می‌شود اما بیشتر سطوح صاف و کمی نویزی هستند. سایه‌ها و هایلایت‌ها به خوبی تشکیل شده و سطوح نور به خوبی حفظ می‌شوند؛ اما کامل و بی‌نقص نیستند. محدوده پویا و کنتراست خوب است، رنگ‌ها با وجود سرد بودن، در مجموع خوب هستند.

در صورت فعال کردن حالت Night به صورت دستی، تصاویری شارپ‌تر با نویز کمتر خواهید داشت.

طبیعتاً، عکس‌های 2x دوربین اصلی نسبت به حالت معمولی نویزی‌تر و صاف‌تر هستند اما باز هم می‌توان از آنها استفاده کرد.

تصاویر دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی گوشی هم همانطور که انتظار می‌رود کاملاً صاف و نویزی هستند. اما محدوده پویای این تصاویر، برای چنین دوربینی خوب است.

در مجموع، حالت Night نورپردازی را کمی ارتقاء می‌دهد اما کمک چندانی به بهبود وضعیت قسمت‌های تاریک یا منابع نور نمی‌کند. سطح جزئیات ثبت شده تقریباً به اندازه حالت معمولی است، اما تصویر کمی شارپ‌تر می‌شود. در نتیجه، نمای کلی تصویر کمی تمیزتر است اما کاملاً مصنوعی به نظر می‌رسد.

تصاویر دوربین سلفی هم در نور کم کیفیت چندان مطلوبی ندارند و چهره‌ها کاملاً صاف می‌شوند. در عین حال، رنگ پوست نسبتاً طبیعی است.

ضبط ویدیو

یکی از قابلیت‌هایی که به لطف استفاده از چیپ‌ست اگزینوس 1280 فراهم شده، ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه است. البته حالت زوم 2 برابر دوربین اصلی، اولتراواید و سلفی محدود به 1080 پیکسل هستند.

ویدیوهای 4K دوربین اصلی بسیار باکیفیت، دارای جزئیات زیاد، بدون نویز، با کنتراست و محدوده پویای خوب هستند. رنگ‌ها کمی اشباع می‌شوند اما نه بیش از حد.

همانطور که اشاره شد، دوربین زوم 2 برابری گوشی محدود به 1080 پیکسل است که بد نیست اما جزئیات زیادی ندارد. این موضوع در رابطه با دوربین اولتراواید و ویدیوهای 1080 پیکسلی هم صدق می‌کند. گرچه این تصاویر هم قابل استفاده هستند، اما همانطور که اشاره شد، کاملاً صاف به نظر می‌رسند؛ به خصوص در لبه‌های فریم.

در عین حال، ویدیوهای 1080 پیکسلی دوربین سلفی گوشی بسیار خوب به نظر می‌رسند. جزئیات تصویر و رنگ پوست مطلوب است، کنتراست در سطح مناسبی قرار دارد و رنگ‌ها هم کمی اشباع شده هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید گلکسی A25 سیستم لرزشگیر الکترونیک است. سطح بیسیک این سیستم، از طریق منوی تنظیمات فعال می‌شود و حداکثر برای ویدیوهای 1080 پیکسلی قابل استفاده است. این سیستم روی همه دوربین‌ها کار می‌کند و به خوبی لرزش و تکان‌های تصویر را از بین می‌برد. حالت بعدی Super Steady است که فقط برای دوربین اولتراواید و کیفیت 1080 پیکسل کار می‌کند. این حالت برای ورزش و سایر صحنه‌های اکشن طراحی شده که در مجموع لرزشگیری را به خوبی انجام می‌دهد اما کمی قاب تصویر را برش می‌زند.

ویدیوهای دوربین اصلی در نور کم، کاملاً واضح و دارای جزئیات هستند. رنگ‌ها هم در این حالت خوب به نظر می‌رسند، اما محدوده پویا می‌توانست بهتر باشد. تصاویر زوم 2 برابری دوربین اصلی، جزئیات کم و نویز زیادی دارند و کیفیت ویدیوهای 1080 پیکسلی دوربین اولتراواید گوشی هم کاملاً ناامید کننده است!

بررسی A25 از نظر قیمت و محصولات رقیب

پس از پایان بررسی Galaxy A25 در این قسمت نگاهی به گزینه‌های رقیب داریم. قیمت Galaxy A25 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 250 دلار است. همچنین، قیمت آ 25 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 399 دلار اعلام شده است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 9,400,000 تا 12,290,000 تومان به فروش می‌رسد.

برررسی A25

در حال حاضر، قیمت گلکسی A34 کاهش خوبی پیدا کرده و می‌توانید مدل 128 گیگابایتی این گوشی را با 6 گیگابایت رم، به قیمت 250 دلار بخرید. البته این گوشی با اندروید 13 عرضه شده بود و یک سال از چهار سال آپدیت نرم‌افزاری آن گذشته است.

از جمله برتری‌های A34 نسبت به A25 می‌توان به گواهینامه ضد آب IP67، قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با دوربین سلفی و چیپ‌ست دایمنسیتی 1080 که کمی قدرتمندتر است، اشاره کرد. البته این گوشی، از جک صوتی 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند.

از جمله محصولات رقیب بین سایر برندها می‌توان به سری ردمی نوت به خصوص ردمی نوت 13 اشاره کرد. امکانات این گوشی تقریباً در سطح گلکسی A25 قرار دارد؛ اما قیمت این مدل، نسبت به قیمت Galaxy A25 کمی ارزان‌تر است. چیپ‌ست دایمنسیتی 6080 این گوشی نسبت به چیپ‌ست گلکسی A25 قوی‌تر است اما با وجود داشتن دوربین 108 مگاپیکسلی، کیفیت ویدیوهای این گوشی حداکثر 1080 پیکسل است.

شیائومی پوکو X6، پوکو X6 پرو، پوکو M6 پرو فایوجی و ردمی نوت 13 پرو فورجی از جمله دیگر گزینه‌ها با امکانات و قیمتی نسبتاً مشابه هستند.

در این مطلب به بررسی A25 پرداختیم و با تغییرات این گوشی نسبت به سری قبل آشنا شدیم؛ از جمله نرخ نوسازی 120 هرتز (از 90 هرتز)، چیپ‌ست اگزینوس 1280، قابلیت ضبط ویدیوهای 4K، سیستم اسپیکر استریوی جدید و غیره. همه این تغییرات در ترکیب با هم، مشخصات Galaxy A25 را به خانواده A3X نزدیک‌تر کرده‌اند.

علاوه بر این تغییرات داخلی، گلکسی A25 مثل قبل دارای ساختاری قوی، طراحی کمی متفاوت، ماندگاری شارژ و عملکرد خوب است. البته، کیفیت دوربین این گوشی در نور کم چندان مطلوب نیست اما در حدی نیست که باعث انصراف از خرید شود.

همچنین، بهتر بود که این محصول سامسونگ یک گواهینامه ضد آب قوی‌تر داشته باشد؛ اما در مجموع، نمی‌توان ایراد زیادی به این گوشی وارد کرد. این گوشی سامسونگ هم یک محصول قوی با قیمت مناسب است که به احتمال بسیار زیاد، به محبوبیت قابل توجهی خواهد رسید.

سوالات پرتکرار

اندازه نمایشگر گلکسی A25 چقدر است؟

همانطور که در جدول مشخصات گلکسی A25 اشاره شده، نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی است.

سرعت شارژ گلکسی A25 چقدر است؟

گلکسی A25 از استاندارد شارژ 25 واتی Super Fast سامسونگ پشتیبانی می‌کند. بررسی آ 25 نشان داده که این گوشی ظرف 15 دقیقه تا 27 درصد، ظرف نیم ساعت 49 درصد و ظرف 84 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

قیمت گلکسی A25 چقدر است؟

در حال حاضر، قیمت Galaxy A25 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 250 دلار است. همچنین، قیمت آ 25 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 399 دلار اعلام شده است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 9,400,000 تا 12,290,000 تومان به فروش می‌رسد.