پنج‌شنبه 7 تیر 1403

آغاز بازگشت حجاج به کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آغاز بازگشت حجاج به کشور

با آغاز پرواز‌های بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروزجمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت 5:20 دقیقه صبح امروز (بوقت عربستان) با 263 زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

بگفته آقای محمد معصومی نماینده ایران ایر در عربستان در موسم حج تمتع 1403 پرواز‌های بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبرسفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی گردند.

همچنین در پرواز‌های 4 روز نخست مدینه به کشور روزانه بیش از 4000 زائر مدینه قبل به صورت ترانزیت از این شهرراهی ایران می‌شوند.

از مجموع 87 هزارو 650 زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود 50 هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز 24 تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیرو‌های ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون