سه‌شنبه 17 مهر 1403

آغاز به‌کار پیش‌از موعد برخی مدارس خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آغاز به‌کار پیش‌از موعد برخی مدارس خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی جدید را 15 شهریورماه تعیین کرده است اما برخی مدارس خراسان شمالی از امروز، چهارشنبه کار آموزش خود را آغاز کرده‌اند.

مدیران برخی از این مدارس گفته اند که این حضور، تنها برای دیدار با اولیا بوده، اما خانواده ها می گویند که امروز به صورت رسمی، کلاس تشکیل شده و معلمان در کلاس حضور یافته و فرآیند آموزش را آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش های دریافتی هرچند شمار دانش آموزان حضور یافته در مدارس، زیاد نبوده است اما بازگشایی زودتر از موعد سبب گلایه برخی از اولیا شده است.

یکی از اولیا در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دیشب در گروه تلگرامی که برای هماهنگی برنامه های مدرسه تشکیل شده بود از طرف مدرسه به ما اعلام شد که دانش آموزان باید روز چهارشنبه در مدرسه حاضر شوند.

وی که خواست نامش ذکر نشود در باره نگرانی از آغاز به کار زودتر از موعد مدرسه، اظهار داشت: غیرمجاز بودن آغاز به کار مدرسه را نمی دانم، اما تعداد دانش آموزان در کلاس بسیار کم بود و فرزندم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه حاضر شد.

وی گفت: حضور فرزندم در مدرسه در حالی است که نمی دانم، بجنورد به لحاظ کرونایی، قرمز یا زرد است؟ مدیران هم هنوز اطلاع دقیقی از این موضوع ندارند اما گفته اند که معلمان و دانش آموزان باید در کلاس حضور پیدا کنند.

یکی دیگر از اولیا هم با بیان اینکه پسر دبیرستانی ام، از هفته پیش در کلاس درس حاضر می شود، گفت: پسرم به هوای دوستانش در مدرسه حاضر می شود، این در حالی است که هنوز اطلاعی از وضعیت کرونایی شهرستان نداریم، حتی مدیران و معلمان هم از وضعیت اطلاعی ندارند.

وی افزود: بیش از یک ماه است که استان در شرایط قرمز کرونایی است، بر این اساس نباید مدارس فعالیتی داشته باشند، اما پسرم از هفته پیش در مدرسه حاضر می شود.

یک ماهی می شود که استان در شرایط قرمز کرونایی است، بر این اساس نباید مدارس فعالیتی داشته باشند، اما پسرم از هفته پیش در مدرسه حاضر می شود

آغاز به کار مدرسه از شنبه آینده 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی، با اظهار بی اطلاعی از آغاز پیش از موعد فعالیت مدارس، گفت: آغاز به کار رسمی مدارس، 15 شهریورماه اعلام شده است و البته حضور دانش آموزان در شهرهای مختلف با توجه به شرایط شیوع کرونا متفاوت است، در صورتی که حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل ها بوده و ظرفیت حضور آنان در کلاس درس محدود بوده، مخاطره ای برای بهداشت و سلامت آنان وجود ندارد.

مهدی خطیب زاده اظهار داشت: بر اساس اعلام غیررسمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، شهرستان های اسفراین، گرمه و جاجرم، اکنون در وضعیت سفید کرونایی قرار دارند و بر این اساس حضور دانش آموزان در مدارس این مناطق، همچون روزهای پیش از کرونا است.

وی گفت: شهر شیروان به لحاظ کرونایی در وضعیت قرمز قرار دارد و بر این اساس، شروع سال تحصیلی با آموزش مجازی خواهد بود و در سایر شهرستان ها هم که نارنجی و یا زرد هستند، تشکیل کلاس در مدارس به صورت نیمه حضوری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته برای تشکیل کلاس ها، از نظر آموزش و پرورش وضعیت نارنجی در تعاریف دیده نشده است، از این رو نیاز است وضعیت شهرستان هایی که نارنجی اعلام شده اند، در قالب قرمز و یا زرد جای داده شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شرایط شیوع کرونا در شهرستان های مختلف ممکن است تغییر کند و وضعیت آموزش و حضور در کلاس درس هم برای دانش آموزان متناسب با آن، متفاوت خواهد بود و آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی در هر شرایط کرونایی، آمادگی دارد.

مدیران حق بازگشایی مدرسه را نداشته اند

شرایط شیوع کرونا در شهرستان های مختلف ممکن است تغییر کند و وضعیت آموزش و حضور در کلاس درس هم برای دانش آموزان متناسب با آن، متفاوت خواهد بود و آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی در هر شرایط کرونایی، آمادگی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اما با تخلف آمیز خواندن آغاز به کار پیش از موعد برخی از مدارس در مرکز استان، گفت: مدیران حق ندارند پیش از 15 شهریورماه، سال تحصیلی و آموزش را آغاز کنند.

عباس سعیدی اظهار داشت: تاکنون گزارشی از بازگشایی مدارس، پیش از موعد مقرر، به دست ما نرسیده است.

وی درباره آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شورای مدرسه برای تشکیل کلاس و آموزش به دانش آموزان در هر شرایط کرونایی، برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: زنگ مهر، روز 15 شهریورماه در یکی از مدارس به صورت نمادین نواخته خواهد شد و آغاز سال تحصیلی برای شکوفه ها و غنچه ها 15 شهریورماه است.

180 هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از 2 هزار باب مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار نفر معلم، سال تحصیلی خود را از روز شنبه هفته آتی، آغاز می کنند.

استان خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده که هنوز نتوانسته خود را از دست این وضعیت رهایی بخشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*