جمعه 14 اردیبهشت 1403

آغاز تزریق 2 واکسن جدید کودکان + زمان و جزییات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آغاز تزریق 2 واکسن جدید کودکان + زمان و جزییات

اقتصادنیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استان‌ها‌ی جنوبی تا 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شهنام عرشی امروز در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان این که از 10 روز آینده واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استانهای جنوبی کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسن پنوموکوک سالانه از مرگ 1500 نفر کودک جلوگیری می‌کند؛ همچنین واکسن روتاویروس از بستری شدن 10 هزار بستری پیشگیری خواهد کرد.

وی افزود: واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شده‌اند. این واکسن‌ها وارداتی هستند و امیدواریم در آینده نزدیک تولید داخلی آن‌ها نیز آغاز شود.

خبر مرتبط آزمایش واکسنی که باعث کاهش سرطان پیشرفته کبد شد

اقتصادنیوز: ترکیبی از یک واکسن و یک داروی ایمنی‌درمانی منجر به کاهش سرطان پیشرفته کبد در آزمایش‌ها شده است.

عرشی ادامه داد: از سال گذشته در بندر خمیر و هرمزگان واکسن پنوموکوک به صورت آزمایشی به کودکان تزریق شد و در 10 روز آینده سایر استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور نیز تزریق آن‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن روتاویروس در سنین 2، 4 و 6 ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین 2، 4 و 12 ماهگی قابل تزریق به کودکان است.

به گزارش تسنیم، واکسن «روتاویروس» از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند؛ «پنوموکوک» نیز نوعی باکتری است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پنومونی (ذات الریه)، عفونت خونی، سینوزیت (التهاب بافت پوششی حفره‌های بینی) و عفونت گوش میانی شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آغاز تزریق 2 واکسن جدید کودکان + زمان و جزییات 2