دوشنبه 9 مهر 1403

آغاز طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند / وجود 8000 محور پرتصادف در کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آغاز طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند / وجود 8000 محور پرتصادف در کشور

رئیس پلیس راهور با اعلام آغاز طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند گفت: در کشور 8 هزار محور پرتصادف وجود دارد؛ از ابتدای سال، وزارت راه نقاط حادثه‌خیزی را برطرف کرده و بر آشکار‌سازی نقاط پرتصادف تاکید شده که اقدام کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار کمال هادیانفر امروز در حاشیه هفتاد و ششمین کمیته هماهنگی اجرای طرحهای ویژه ترافیکی و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در آستانه روزهای پایانی سال هستیم، رفته‌رفته دستگاه‌هایی که در حوزه ایمنی، بخش ترافیک و حمل و نقل و به خصوص در سفرهای نوروزی باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشند، امروز در این نشست حضور پیدا کردند.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: در روز 23 اسفند ماه رزمایش مشترک را در تهران با حضور همه دستگاه‌ها خواهیم داشت و همزمان در مراکز استانها، نمایندگان در پلیس راه و راهور رزمایش استانی را برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 83 هزار نفر از مجموعه هشت دستگاه در طول 297 هزار کیلومتر را کشور در طرح نوروزی انجام وظیفه خواهند کرد.

افزایش 8 درصدی تصادفات فوتی در نوروز 1401/ کدام استان‌ها بیشترین فوتی‌ها را داشتند؟

هادیانفر با بیان اینکه از 24 اسفند طرح نوروزی آغاز خواهد شد و تا پایان چهاردهم فرودین 1402 انجام وظیفه می‌کنند، گفت: تمامی دستگاه‌ها با حداکثری توان انجام وظیفه خواهند کرد البته ضرورت دارد تا مردم عزیز همانطور که در نوروز 1401 نسبت به رعایت نکات ایمنی در حوزه ترافیکی و رانندگی اهتمام داشتند، برای ایام نوروز سال 1402 نیز حتماً به ایمنی خودرو و نکات ایمنی توجه کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: دولت سیزدهم در این حوزه وارد شده و امیدوارم بتوانیم آمادگی جدی‌تری داشته باشیم و مردم به صورت ایمن سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور 8 هزار محور پرتصادف وجود دارد، گفت: از ابتدای سال، وزارت راه نقاط حادثه‌خیزی را برطرف کرده و بر آشکار‌سازی نقاط پرتصادف تاکید شده که اقدام کنند و تا جای ممکن رفع نقص هندسی را انجام دهند.

هادیانفر با بیان اینکه صد در صد همکاران در سراسر کشور از دست‌افزار سپهر برای اعمال جریمه استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در این دست‌افزار اطلاعاتی در خصوص راننده وجود دارد و در بحث کروکی الکترونیک و هوشمند استان قم پایلوت آن را انجام می‌دهد و بنابر این است که تا قبل از اتمام سال بتوانیم کروکی الکترونیک را با تبلت‌هایی که در اختیار همکاران قرار می‌دهیم، اجرایی کنیم.