چهارشنبه 13 تیر 1403

آقاتهرانی: مردم در مرحله دوم انتخابات مشارکت بالا داشته باشند / به فرد اصلح رأی دهیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آقاتهرانی: مردم در مرحله دوم انتخابات مشارکت بالا داشته باشند / به فرد اصلح رأی دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری، در ارزیابی برگزاری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که مردم ما تا این حد توجه دارند و حساسیت جدی نسبت به مقوله‌های مهمی چون انتخابات دارند. وی متذکر شد: 47 روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی (ره) همه ما را به پای صندوق‌های رأی فرا خواند. ما تا...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری، در ارزیابی برگزاری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که مردم ما تا این حد توجه دارند و حساسیت جدی نسبت به مقوله‌های مهمی چون انتخابات دارند.

وی متذکر شد: 47 روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی (ره) همه ما را به پای صندوق‌های رأی فرا خواند. ما تا آن زمان پای هیچ صندوق نیامده بودیم و رأیی نداده بودیم. البته آن زمان فکر هم نمی‌کردیم این مساله چقدر می‌تواند مهم باشد، اما الان به خوبی می‌بینیم که مساله انتخابات و مشارکت مردم در عرصه انتخابات چقدر مهم، جدی و با اهمیت است که از سوی امام راحل آن روز پایه گذاری شد و این باقیات الصالحات با برکت ماند.

انقلاب ما به واقع مردمی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در دنیا نسبت به سایر کشورها بیشترین انتخابات را داشته‌ایم و حتی بسیاری از کشورهایی که خیلی ادعای پیشرفت می‌کنند، هیچ کدام به اندازه ما انتخابات نداشته‌اند. حضور مردم پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده آن است که انقلاب ما به واقع مردمی است.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: واقعاً حضور مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات جای تبریک دارد، چرا که باعث شده است دشمنان ما هیچ‌گاه حتی تصور هم نکنند که می‌توانند کشور ما را مدیریت کنند.

دشمنان با اصل انتخابات در کشور ما موافق نیستند

آقاتهرانی با تاکید بر شکست پروژه تحریم انتخابات که در هفته‌های گذشته از سوی معاندان جمهوری اسلامی ایران دنبال شد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با اصل انتخابات در کشور ما موافق نیستند و هدفشان این است که مشارکت در کشورمان کم باشد، و بعد این موضوع را بهانه و دستاویزی قرار دهند و بگویند که جمهوری اسلامی ایران کشوری مردمی نیست و مسائل انحرافی را به نظام ما نسبت دهند، اما هیچ گاه به هدف خود در این زمینه نرسیده و در ادامه هم هرگز نخواهند رسید.

وی تاکید کرد: در این شرایط باید حواس‌مان کاملاً جمع باشد که دشمن همواره و در وهله اول در این فکر است که اولاً مردم ما پای صندوق‌های رأی حضور پیدا نکنند، و حضور آنان در عرصه‌هایی چون انتخابات، باشکوه نباشد، و در مرحله بعدی آن که مردم در انتخابات به فرد اصلح نرسند. نتیجه آن که باید این موضوع را مدنظر داشت که هم حضور در انتخابات پرشور باشد و هم فردی اصلح را انتخاب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد، انتظار از مردم آن است که با وحدت و هماهنگی بیشتری در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

انتقاد از تهمت و لجن‌پراکنی در فضای مجازی

آقاتهرانی در ادامه گفت: از وضعیت فضای مجازی به شدت گله مند هستم؛ متأسفانه گاهی تخریب‌هایی که در این فضا مطرح می‌شود، بسیار زیاد و آزار دهنده است و برخی از کسانی که اهل فضای مجازی هستند، بعضاً حرف‌های بیخود، تهمت، افترا و لجن‌پراکنی های زشت و بدی دارند که با این شرایط افراد احساس امنیت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: باید نظام به عنوان یک حکمران، نظارت و مدیریت بیشتری بر این فضا داشته باشد، و خود ما مردم هم باید این دقت را داشته باشیم و هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر نکنیم. ما مسلمان هستیم و باید آبروی یکدیگر را حفظ کنیم، چرا که نامزدهای انتخابات بالاخره یا رأی می‌آورند یا رأی نمی‌آورند و نباید برخوردهای نابجا با آنان شود و باید آبروی انسان‌ها حفظ شود.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: امیدوارم انتخابات مرحله دوم بسیار خوب و باشکوه برگزار شود، و ان‌شاءالله مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بالاتری داشته باشند و بهتر حضور پیدا کنند و نکته مهم دیگر آن است که مردم توجه کنند و فرد اصلح را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند.

منبع: مهر