شنبه 21 مهر 1403

آماده‌باش جنگلبانان گلستانی برای خاموش‌کردن آتش

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آماده‌باش جنگلبانان گلستانی برای خاموش‌کردن آتش

گرگان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما تا 40 درجه و سرعت وزش باد تا 90 کیلومتر بر ساعت طی 24 ساعت آینده، جنگلبانان و قرقبانان استان برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی عرصه‌های منابع طبیعی استان به حالت آماده باش درآمدند.

ابوطالب قزل سفلو شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در استان تجهیزات انفرادی و خودروهای در اختیار جنگلبانان بازبینی شده و آماده ارایه خدمات به شرایط بحرانی احتمالی است.

وی همچنین از برگزاری کارگروه مقابله با حریق جنگل و مرتع گلستان برای آمادگی بیشتر این اداره کل خبر داد و گفت: این اداره کل 5 پایگاه اطفای حریق، 32 سرجنگلبانی و 13 پاسگاه ویژه با ظرفیت 410 نیروی جنگلبان و ستادی دارد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هر ساله قبل از آغاز فصل تابستان، تقویت گشت‌های حفاظتی و برقراری کشیک‌های منظم در شهرستان‌ها، ایجاد آتش‌بر در مناطق پرخطر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان، تعمیر و آماده‌سازی خودروها و ادوات اطفای حریق، برای آمادگی بیشتر در مقابله با آتش سوزی احتمالی عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار دارد.

زمین‌های زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و 397 هزار و 244 هکتار است که 452 هزار و 185 هکتار آن جنگل، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، حدود 20 هزار هکتار ساحل و 62 هزار و 420 هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

*س_برچسب‌ها_س*