یک‌شنبه 8 مهر 1403

آماده‌باش در 11 استان کشور / هشدار وقوع کولاک برف و بهمن

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آماده‌باش در 11 استان کشور / هشدار وقوع کولاک برف و بهمن

با توجه به هشدار وقوع کولاک برف و احتمال رخداد بهمن امدادگران جمعیت هلال‌احمر در 11 استان کشور، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، از آماده‌باش امدادگران در 11 استان کشور، خبر داد.

محمودی با اشاره به هشدار هواشناسی، گفت: طبق هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، در روز یکشنبه، در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران، پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط هشدار به مردم تهران و کرج

صادق ضیاییان گفت: سامانه‌های بارشی در برخی استان‌ها همچون گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران نیز طی امروز (24 دی) موجب بارش باران و برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن می‌شود.

وی افزود: براین‌اساس، با توجه به هشدار وقوع کولاک برف و احتمال رخداد بهمن امدادگران جمعیت هلال‌احمر در 11 استان کشور، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

محمودی افزود: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی، به هم‌وطنان توصیه می‌شود که نکات ایمنی لازم برای تردد در جاده‌ها و صعودهای کوهنوردی را رعایت کرده و قبل از تردد از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سامانه 112، ندای امداد، در صورت وقوع حوادث، آماده کمک‌رسانی به هم‌وطنان است.

خبر مرتبط ارتفاع برف در این شهر به بیش از نیم متر رسید

شریعت‌پناه اظهارکرد: هم‌اکنون ارتفاع برف شهرستان سردشت به بیش از 50 سانتی‌متر رسیده و با وجود برف‌روبی مأموران راهداری، به دلیل وزش باد و کولاک امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آماده‌باش در 11 استان کشور / هشدار وقوع کولاک برف و بهمن 2
آماده‌باش در 11 استان کشور / هشدار وقوع کولاک برف و بهمن 3