پنج‌شنبه 14 تیر 1403

آماده‌باش دلار و اونس به بازار؛ مرز حمایتی مهم برای قیمت سکه فعال شد / پیش بینی قیمت سکه امروز 12 تیر 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آماده‌باش دلار و اونس به بازار؛ مرز حمایتی مهم برای قیمت سکه فعال شد / پیش بینی قیمت سکه امروز 12 تیر 1403

اقتصادنیوز: امروز قیمت سکه در کف حمایتی حساسی قرار دارد که به عقیده معامله‌گران بازار، حفظ یا از دست دادن آن می‌تواند روند بازار را تا پایان هفته دستخوش تغییر کند.

عکس: اقتصادنیوز / دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران امروز در حالی به استقبال معاملات خواهند رفت که به موضع گیری بازار درباره اولین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 چشم دوخته اند و در انتظار تغییر روند قیمت ها نسبت به روز گذشته هستند. به عقیده فعالان بازار اعلام برنامه های دو نامزد در مناظره شب گذشته می تواند بر تعیین مسیر امروز بازار اثرگذار باشد و روند کاهشی روز یکشنبه را هم دستخوش تغییر کند. در روز یکشنبه 10 تیر 1403، قیمت ها شیب نزولی داشتند و قیمت سکه معاملات را با نرخ 42 میلیون و 700 هزار تومان آغاز کرد و در نیمه دوم فعالیت بازار نوسان کاهشی را در دامنه رنج به ثبت رساند و 42 میلیون و 650 هزار تومان قیمت خورد. این در حالیست که قیمت این فلز گرانبهای داخلی در سایت اتحادیه طلا و جواهر همچنان در کانال 43 میلیون تومان قرار داشت. بررسی های اقتصادنیوز نشان می دهد قیمت سکه پس از 12 روز (از 31 خرداد) از مسیر افزایشی خارج شد و مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

در بازار طلا هم قیمت ها به مانند بازار سکه عقب نشینی داشتند و طلای آبشده که همچنان در شکستن مرز مقاومت مهم 15 میلیون و 380 هزار تومان ناکام مانده است؛ 15 میلیون و 295 هزار تومان قیمت خورد. در مقابل قیمت طلا در بازار جهانی روند متفاوتی را تجربه کرد و ارزش هر اونس طلا با رشد سه دلاری که داشت در لحظه نگارش این گزارش به 2327 دلار رسید. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران فنی بازار معتقدند انس طلا دو مقاومت 2330 دلار و مقاومت بسیار مهم 2345 دلار را در پیش روی خود دارد و تا زمانیکه زیر این محدوده نوسان دهد، احتمال اصلاح قیمت و کاهش به مرز حمایت 2323 دلار وجود دارد.

اما در بازار ارز قیمت دلار به عنوان اصلی ترین مولفه موثر بر نوسانات قیمت سکه هم با روند نزولی که تجربه کرد، کانال 62 هزار تومان را از دست داد و با ورود به کانال کاهشی، در پایان معاملات حدود 61 هزار و 700 تومان نرخ گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی هم کاهش قیمت را تداوم بخشید و 61 هزار و 650 تومان ارزش گذاری شد.

معامله گران معتقدند کف حمایتی 62 هزار تومان برای دلار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت از دست رفتن آن، بازار از مسیر صعودی به مسیر نزولی تغییر مسیر خواهد داد و همین موضوع می تواند قیمت سکه را هم در جریان معاملات امروز پایین بیاورد. به عقیده این گروه سکه هم در مرز حمایت 42 میلیون و 300 هزار تومان و کف حمایتی مهم 42 میلیون تومان قرار دارد که در صورت حفظ آن، شاهد تغییر نوسان بازار و تقویت جناح افزایشی خواهیم بود.

در مقابل گروهی دیگر از فعالان بازار بر این باورند که قیمت سکه در صورت از دست دادن مرز حمایتی مهم 42 میلیون تومان، می تواند از صعود به نزول تغییر فاز دهد. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین برخی از تحلیلگران معتقدند، سکه امروز می تواند نیم نگاهی هم به بازار جهانی و نوسانات اونس طلا داشته باشد تا در صورت عدم تحرک محسوس قیمت دلار در جریان معاملات بازار ارز، مسیر خود را با اونس تنظیم کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید