شنبه 29 اردیبهشت 1403

آمادگی اصناف دماوند در اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمادگی اصناف دماوند در اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک

تهران - ایرنا - با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، محدودیت‌های کرونایی به استان تهران بازگشت و بر این اساس علاوه بر عدم فعالیت برخی مراکز، از شنبه استفاده از ماسک اجباری شده است.

به گزارش ایرنا، پیک سوم از موج اول کرونا در کشور آغاز شده است و استان تهران از لحاظ میزان ابتلا و فوتی‌های کرونا در وضعیت حادتر است. بر اساس اعلام متولیان نظام سلامت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان توصیه می‌شود.

شهرستان دماوند نیز در شرایط قرمز قرار دارد و آمار مبتلایان در حال افزایش است بطوری که رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان اعلام کرده است که بخش کرونا و آی. سی. یو بیمارستان کاملا پر شده که باید تجهیزات را افزایش دهیم.

با اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک از روز شنبه، حوزه اصناف شهرستان دماوند نیز آماده اجرای این طرح است.

رضا میرزاکریمی، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه حوزه اصناف با توجه به اختیارتی که دارد با هماهنگی تمامی ادارات متولی و مسئول، پای کار بوده و از شنبه اقدام به اجرایی کردن این طرح می کند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، واحدهای صنفی شهرستان هرگونه همکاری را داشته و نکات بهداشتی را رعایت کرده اند و از شنبه تمام متصدیان، کارگران و کارکنان صنوف باید همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماسک زدن و ضدعفونی مکرر واحد صنفی از شنبه اجباری است، بیان داشت: خدمات رسانی به افراد بدون ماسک ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط بازرسان واحدهای صنفی و همچنین عدم رعایت نکات بهداشتی در محل کسب، به مدت 15 تا یکماه واحد صنفی پلمب خواهد شد.

میرزاکریمی همچنین با بیان اینکه طی روزهای اخیر فعالیت تالارها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و آریشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبای تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است، گفت: در راستای اجرای ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی‌بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گشت مشترک شبانه انجام می گیرد که تاکنون چندین واحد صنفی سفره‌خانه سنتی و آرایشگاه زنانه به‌علت بی‌توجهی به دستورات ممنوعیت فعالیت تا اطلاع ثانوی اخطار پلمب دریافت کردند.

همچنین آرش آقاجان احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و پیک سوم آن نیز آغاز شده، تمامی واحدهای صنفی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اگر واحدی به نکات بهداشتی توجه نکند در گشت‌های مشترک بازرسی با شبکه بهداشت شهرستان، اخطار پلمب و در صورت تکرار پلمب می شود.

وی با بیان اینکه کمبود ماسک و محلول‌های ضدعفونی در شهرستان وجود ندارد و حتی مازاد بر نیاز نیز پیش بینی شده است، افزود: هر فروشگاه یا داروخانه ای که نیازمند تامین ماسک است، می تواند به این نهاد جهت جذب و توزیع مراجعه کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در منطقه یک واحد فعال تولید ماسک وجود دارد، گفت: این واحد تولیدی که در شهر رودهن فعالیت می کند ظرفیت تولید صدهزار ماسک را در روز دارد و درصورت نیاز امکان افزایش تولید موجود است.

آقاجان احمدی ادامه داد: همچنین یک کارخانه تولید ماسک نیز در ناحیه صنعتی در حال آماده سازی ماشین آلات و جذب مواد اولیه است که در صورت آغاز فعالیت امکان تولید در سطح وسیع وجود دارد.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در 45 کیلومتری پایتخت قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*