یک‌شنبه 15 مهر 1403

آمار فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی درون شهری زنجان رو به رشد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمار فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی درون شهری زنجان رو به رشد است

زنجان - ایرنا - مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: میزان وقوع تصادف‌های رانندگی درون شهری این استان طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سیر صعودی دارد.

سرهنگ محمدحسن خلجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: لازم است رانندگان وسایط نقلیه و عابران پیاده به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت و توجه بیشتری داشته باشند تا علاوه بر کاهش میزان تصادفات، شاهد حوادث تلخ و ناخوشایند نیز نباشیم.

وی با اشاره به آمار فوتی های ناشی از تصادف های رانندگی طی 6 ماه اخیر، اظهار داشت: طی این مدت 18 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی در درون شهرهای این استان جان باختند که در مدت مشابه پارسال 15 نفر بود.

خلجی، افزود: طی این مدت در سال 98، هفت نفر در شهرستان زنجان، چهار نفر در شهرستان ابهر، سه نفر در شهرستان خرمدره و یک نفر در شهرستان ایجرود جان خود را از دست دادند اما امسال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری شهرستان زنجان به 10 نفر رسید و در شهرستان ابهر چهار نفر، شهرستان خرمدره 2 نفر و در هر کدام از شهرستان های خدابنده و طارم نیز یک نفر (مجموعا 2 نفر) جان باختند که 16نفر آنان مرد و 2 نفر مابقی نیز زن هستند.

خلجی با اشاره به اینکه بیشترین فوتی ها مربوط به عابران و موتورسیکلت سواران هستند، ادامه داد: 9 نفر از کشته شدگان عابران پیاده، چهار نفر موتورسیکلت سوار، 2 نفر دوچرخه سوار، یک نفر سرنشین خودروی سواری و 2 نفر مابقی نیز راننده بود.

*س_برچسب‌ها_س*