یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آمریکا

آمریکا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شاخص کل بازار سهام تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه کمی بهتر عمل کرد یا حداقل باید گفت که منفی چشم گیری را به خود ندید.

خبرگزاری تسنیم

طی سه ماهه اول سال جاری میلادی، چین میزان بی‌سابقه‌ای از اوراق قرضه خزانه‌داری و آژانس‌های فدرال ایالات متحده را به فروش رساند که نشان دهنده دور شدن این کشور آسیایی از دارایی‌های آمریکایی در پی ادامه تنش‌های تجاری است.

خبرگزاری تسنیم

پس از اینکه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شرکت بوئینگ توافقنامه پرونده دو سانحه مرگبار هواپیماهای 737 مکس در سال‌های اخیر را نقض کرده است، این شرکت با محاکمه کیفری روبرو شد که می‌تواند بحران‌های این سازنده هواپیما را تشدید کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که به موجب آن برخی از مجرمان اوکراینی می‌توانند به ارتش بپیوندند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی باقری، معاون سیاسی امیرعبداللهیان در حاشیه پانزدهمین گردهمایی «روسیه و جهان اسلام» با رئیس جمهوری تاتارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وب‌گاه فرارو

یکی از عمده نگرانی‌هایی که از سوی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های مبارزه با مواد مخدر در جهان وجود دارد، مسئله ترکیب فنتالین و زایلازین است. فنتانیل (که خود ماده‌ای افیونی قدرتمند و عامل دو سوم از 110 هزار مرگ ناشی از مصارف بیش از حد یا اُوردوز در سال 2022 است)، در صورت ترکیب با زایلازین می‌تواند مهلک‌تر عمل کند. درواقع ترکیب دو داروی مخدر مهلک بدون هیچ رحم و شفقتی قربانی‌های...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به طور متناقض، جنگ هم یکی از اولین اتفاقاتی بوده که حتی قبل از تاریخ مکتوب با انسان‌ها بوده است و هم، همزمان رخدادی نادر است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه انگلیس به بهانه اینکه روسیه و کره شمالی تجارت نامشروعی را در حوزه تسلیحاتی و نفتی انجام می دهند، تحریم‌های جدیدی علیه آنها اعمال کرد.

وب‌گاه گسترش

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گزارشی اعلام کرد که قیمت سکه و طلا طی یک هفته اخیر کاهش یافته است، و این تحول همراه با کاهش نرخ ارز رخ داده است. این اتفاق در حالی رخ داده که قیمت طلا در بازار جهانی در حال افزایش بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه انگلیس دو کشور روسیه و کره شمالی را به بهانه تجارت نامشروع در حوزه تسلیحاتی و نفتی، تحریم کرد

وب‌گاه عصر ایران

امام جمعه اردبیل بیان کرد: از آقای رئیس جمهور می‌خواهم هنگام حرکت از اراضی مغان به طرف سد به اراضی پایین دست سد به چشم دقت نگاه کند تا متوجه شود که اکثر این آب در اراضی استان اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه معقول نیست که مدیریت کانال‌ها و سد در دست دو استان باشد.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزای کیودوی ژاپن به نقل از وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که کارکنان بخش فناوری اطلاعات کره شمالی موفق شدند با استفاده از اسم مستعار به بیش از 300 شرکت آمریکایی نفوذ کرده و حداقل 6 میلیون و 800 هزار دلار را برای دولت خود ذخیره کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از انهدام چهارمین پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط سامانه دفاع هوایی یمن خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: عملیات وعده صادق از دیکته‌های بسیار مشکل و دشواری بود که بی‌غلط نوشته شد و این گزاره را در ذهن ما اصلاح می‌کند که می‌توان دیکته سخت بدون غلط نوشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «آمریکا مدتی طولانی است که وارد وضعیت جنگ غیرمستقیم با فدراسیون روسیه شده است. ما به آنها هشدار می‌دهیم که دارند با آتش بازی می‌کنند.»

وب‌گاه عصر ایران

یک عینک آفتابی ساخته شده که میزان تیرگی شیشه آن قابل تنظیم است. یک شرکت نوآور در آمریکا عینک آفتابی هوشمند درست کرده است. درجه تیرگی شیشه این عینک از طریق برنامه موبایلی مخصوص آن قابل تنظیم است.