سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با حضور بیش از یک هزار و 800 شرکت کننده در 300 تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور 9 تیم خارجی از 5 کشور آغاز به‌کار کرد. این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از 29 تا 31 فروردین 1403 در 24 لیگ، برگزار می‌شود. این...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان فضایی «ناسا» فضاپیمایی شبیه به پهپاد با نام «دراگون‌فلای» (سنجاقک) به «تایتان» بزرگترین قمر سیاره «زحل» می‌فرستد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی، دانشجویان در اقدامی جالب، با نصب پارچه نوشت‌هایی نسبت به «عملیات وعده صادق» واکنش مثبت نشان داده و اعلام حمایت خود را ابراز کردند. در متن این پارچه نوشته ها به زبان فارسی و عبری عبارت « » یا «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید» آمده است. اجتماع وعده صادق با حضور...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسمات مذهبی هیأت دانشجویی اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران این روزها متاثر از فضای عملیات غرورانگیز «وعده صادق» پرشورتر از همیشه در حال برگزاری است. به همین مناسبت در مراسم چند شب گذشته این هیأت قطعه تصویری «بزن سر دیو» با نوای حاج مهدی رسولی و به قلم امیرعلی شریفی منتشر شد.

خبرگزاری دانشجو

مجتبی طهماسبی، دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران درخصوص عملیات «وعده صادق» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: این عملیات نشان می‌دهد ایران کشور جنگ افروزی نیست و فقط برای حفظ تمامیت معنوی، مادی و حیثیت بین‌المللی از توان نظامی خود استفاده می‌کند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ظلم به خود و دیگری را نمی‌پذیرد و عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی از مقومات وجودی مردم مسلمان و دولت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک مطالعه جدید حاکی است که دی اکسید کربن از طریق تحریک رشد گیاهانی که آتش‌زنه (kindling) خوانده می شوند، موجب افزایش تناوب و شدت آتش‌سوزی‌های طبیعی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا گفت: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه در زمینه کنکور بالغ بر 100 هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دسترسی شرکت های بزرگ فناوری به داده‌های افراد متوفی در رسانه‌های اجتماعی، موجب بروز نگرانی از سوی برخی کارشناسان در خصوص سوءاستفاده شرکت ها از این داده‌ها شده به طوری که خواهان نابود کردن همیشگی این داده‌ها شده اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جامعه دانشگاهی آخرین هفته از اولین ماه 1403 را با اخبار متفاوتی گذراند؛ همگام با مردم ایران و برگزاری تجمع از پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی حمایت کرد، اعلام نتایج آزمون دکتری و زمان و جزئیات بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی نیز از دیگر اخبار پربیننده این هفته بود.

وب‌گاه عصر ایران

صورت این سرخپوست بومی آمریکا چنان دارای چین و چروک بود که برخی از اعضای جامعه او را "گوشت چروکیده" می نامیدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعضای شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی سه دستگاه وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد بیانیه‌ای در خصوص عملیات وعده صادق منتشر کردند. این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم یَا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَذِینَ یَلُونَکُم مِنَ الکُفَارِ وَلیَجِدُوا فِیکُم غِلظَهً وَاعلَمُوا أَنَ اللَهَ مَعَ المُتَقِینَ‌ای اهل ایمان، با کافران...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی کشور در خصوص عملیات اخیر قوای نظامی کشور بیانیه‌ای منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: وَأَعِدُوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَه وَمِن رِبَاطِ الخَیلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَ اللَهِ وَعَدُوَکُم وَآخَرِینَ مِن دُونِهِم لَا تَعلَمُونَهُمُ اللَهُ یَعلَمُهُم سحر 26 فروردین ماه 1403، زمان تحقق وعده‌ای بود که ملت...

خبرگزاری دانشجو

حسین جهانگیری، دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشگاه شهید بهشتی درخصوص عملیات وعده صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: شاید این جمله را در این ایام بار‌ها دیده باشید «این روز‌ها و لحظات را باید در تاریخ ثبت کرد» آری به واقع آنقدر این اتفاق شیرین و بزرگ و مافوق تصور بود که باید آن را، لحظه به لحظه و تصویر به تصویرش را در تاریخ ثبت کرد، اما من میخواهم این را بگویم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت برای استفاده از متخصصان در این شورا گفت: حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل در سخنان ویدیوکنفرانس در هشتمین اجلاس وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای، هشت پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو این سازمان را مطرح کرد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد.