جمعه 7 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

وب‌گاه عصر ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر توقیف پلاک خودروهای اعلامی و مسدود کردن کارت‌های سوخت، قاچاقچی سوخت را به پرداخت 134 میلیارد و 275 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه با شعار «شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده» از 21 خرداد 1403 به مدت 2 روز خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی ثابت می‌کند 86 درصد رتبه‌های زیر 3 هزار کنکور و قبولی‌های رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر از 3 دهک اقتصادی بالای جامعه هستند!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی کود «سوپر فسفات تریپل» (TSP) با ظرفیت سالانه 100 هزار تن شد که به «کود سیاه» نیز شهرت دارد و از غنی ترین انواع کود شیمیایی فسفانه محسوب می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شهبازی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه تهران امسال جشن 90 سالگی خود را در صورتی برگزار می‌کند که واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد. وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان با سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و سیدمحمدهادی سبحانیان معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد. در ابتدای این نشست، سیدافقهی بر لزوم توجه جدی به جذب نخبگان علوم انسانی تاکید کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان نسبت به معرفی نیرو‌های توانمند به سازمان اداری استخدامی کشور آمادگی کاملی دارد. قائم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت فعال در عرصه تولید گرافن که پیش از این چندین آزمایش میدانی روی سیمان‌های تقویت شده با گرافن را با موفقیت انجام داده است از آزمایش دیگری خبر داد که در آن از گرافن PureGraph استفاده شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داوطلبان شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 از امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) تا چهارشنبه پیش‌رو (پنجم اردیبهشت) وقت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند، مراحل دریافت کارت را در اینفوگرافیک (داده‌نما) ذیل ببینید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در جلسه‌ای که با حضور سید امیر برهانی نائینی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات، محمد مجید فولادگر، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی بابائی دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان و همچنین مدیران ارشد تعدادی از شرکت‌های صادراتی دانش بنیان با هدف آشنایی بیشتر با...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد. داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاهیان با صنایع اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در این زمینه این است که صنایع به طور کلی نیازهای (فناورانه) خود را به‌خوبی نمی‌شناسد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403 در تاریخ 1403/01/28، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای یاد شده «به شرح زیر»، به اطلاع می‌رساند، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون فوق می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای فوق و مندرجات این اطلاعیه، تا پایان روز چهارشنبه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجید عباسپور دبیر کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری که در دانشگاه شریف برگزار شد، با اشاره به شرکت 18 کشور در این کنفرانس گفت: شرکت کنندگان از کشور‌های اروپایی، آمریکایی و کشور‌های منطقه از جمله روسیه، مجارستان، اسکاتلند، اتریش در این کنفرانس حضور داشتند. وی افزود: وی درباره اهداف این کنفرانس گفت: پرداختن به مسائل جدید فنی، تجاری...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403 منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه نحوه تالیف کتب درسی توسط اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و کتب تألیفی بر اساس چارچوب این آیین‌نامه که ارزش علمی بالایی داشته باشد در پژوهانه و ارتقای اعضای هیات علمی امتیاز ویژه می‌گیرد.