جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

وب‌گاه عصر ایران

جمیله علم الهدی همسر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققانی در کشور انگلیس با بررسی سلول‌های سرطانی منفرد نشان دادند که سلول‌های مختلف پروفایل چربی متفاوتی دارند و این تحقیق در آینده با بررسی ارتباط سلول‌های سرطانی مجزا می‌تواند راه را برای درمان‌های جدید هموار سازد.

وب‌گاه عصر ایران

جمعی از روحانیون در تجمع در حرم حضرت معصومه با لباس‌های جنگی اعتراض خود با به بی حجابی نشان دادند و از طرح نور حمایت کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر ابوالفضل باقری فرد گفت: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز 13 اردیبهشت ماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود. وی افزود: امسال بیش از 12 هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند. دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در 25 رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می‌کنند و خوشبختانه تعداد شرکت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت امروز با حضور در دانشگاه امیرکبیر با ارزیابی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: کنکور یک مقطع حساس برای داوطلبان و خانواده آنهاست که نتیجه زحمات چند ساله را در این مقطع درک می‌کنند، تمام تلاش سازمان سنجش و دستگاه‌های مربوط، ایجاد شرایطی برای برگزاری آزمون در فضای آرام و مطمئن بود. وی با بیان اینکه در سال‌های...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین خسروپناه امروز جمعه 7 اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری 1403 در جمع خبرنگاران افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای ماموریت‌های خود علاوه بر تصویب اسناد بالادستی باید نظارت ارزیابی دقیق هم از مصوبات داشته باشد. وی افزود: سازمان سنجش در دو سال اخیر رشد دقیقی پیدا کرده است. بازدیدی...

خبرگزاری دانشجو

رییس سازمان سنجش با اشاره به گرفتار شدن حدود 60 داوطلب کنکور در سیل از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه این داوطلبان در 2 هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم و نشان می‌دهد که داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند و دیگر وسوسه برخی شبکه‌ها نخواهند شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان سنجش در این سال‌های اخیر رشد خوبی در راستای برگزاری آزمون سراسری داشته و در بازدیدی که از مجموعه آزمون انجام شد، می‌توان با قاطعیت گفت که تخلف در این حوزه صفر است و کسی نمی‌تواند سوالات را لو دهد و سواستفاده داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پُرتعدادترین گروه آزمایشی نوبت اول کنکور 1403؛ یعنی گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور 501 هزار و 810 داوطلب صبح امروز (جمعه، 7 اردیبهشت) سر جلسه آزمون حاضر شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان فضایی «ناسا» با مشارکت بخش تحقیقاتی شرکت «آی بی ام» و چند دانشگاه در حال تهیه یک مدل بنیادین زمین‌فضایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مطالعه رویدادهای آب و هوایی است.

وب‌گاه عصر ایران

بنا به گزارش شبکه 13 تلویزیون صهیونیستی، اسرائیل انعطاف زیادی در مورد درخواست حماس برای خروج نظامیان ارتش از گذرگاه «نتزاریم»، نشان داده است.

وب‌گاه عصر ایران

با حضور و تلاش عوامل آتش‌نشانی و انتظامی، آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری، مهار شد. یک انبار نگهداری اسپری رنگ و لوازم آرایشی و بهداشتی در محله سیزده آبان شهرری در خیابان شهید رجایی عصر امروز دچار حریق گسترده شد. با حضور و تلاش عوامل آتش‌نشانی و انتظامی، دقایقی پیش آتش مهار شد و این حادثه مصدوم جانی نداشت و علت حادثه از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین حاجیلو با اعلام اینکه داوطلبانی به تعداد کمتر از انگشتان دست که در آزمون‌های روز پنجشنبه ابزار ممنوعه به همراه داشتند شناسایی شدند، افزود: یکی از این داوطلبان که در دقایق ابتدایی آزمون اقدام به تهیه یک صفحه عکس از دفترچه کرده بود پس از پنج دقیقه دستگیر شد و پس از آن هم سه نفر در دو شهرستان متفاوت ابزار ممنوعه به همراه داشتند که قبل از...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: اولین چراغ آزمون سراسری امسال، صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه با حضور 128 هزار نفر از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و 384 هزار نفر از داوطلبان گروه علوم انسانی روشن شد. امسال کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود و این اولین سالی است که آزمون سراسری در نوبت اول خود در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. برای ایجاد سابقه تحصیلی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.