شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در این سازمان ضمن تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی برگزاری 173 کرسی نقد و نظریه 50 بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان در حال انجام آزمایش‌های صنعتی روی فناوری نانوحباب‌ساز با استفاده از میدان الکتریکی هستند تا از آن در حوزه‌های مختلف نظیر شیلات و تصفیه آب استفاده کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که 38 کارشناسی، 100 رشته ارشد هستند. وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع 6 هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند. وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نماینده تام‌الاختیار دانشگاه علامه‌طباطبایی در برگزاری آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری 1402 نوبت نخست، با رقابت 15 هزار و 305 داوطلب در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز‌های پنجشنبه و جمعه، 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 در دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، علوم ارتباطات، مدیریت و حسابداری، تربیت بدنی و علوم ورزشی، اقتصاد و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه دانشگاه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال است. داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حوزه صنایع خلاق با وجود برخورداری ایران از گنجینه و ذخایر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، هنری و البته جوانان نخبه و هنرمند، هنوز از شتاب لازم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور برخوردار نیست. حوزه ای که اگر همچون دیگر بخش ها مانند نفت، گاز و معادن مورد اعتماد و توجه قرار گیرد، بزرگترین میزان توسعه اقتصادی کشور و اشتغال آفرینی را به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ستاره‌شناسان با رصد یک کهکشان موفق شدند پدیده برون‌ریزش گاز ناشی از انفجارهای نیرومند ستاره‌ای را مشاهده و فرآیندی را که موجب آلودگی فضای بین ستاره‌ها و حتی بین کهکشان‌ها می‌شود، مشخص کنند.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - همزمان با گذشت 200 روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاههای آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان می‌گویند که سیاره «زهره» با وجود سطح داغ و غیرقابل زیست می‌تواند درس‌های مهمی درباره حیات در سیارات دیگر و همچنین آینده زمین داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد. دکتر عبدالله معتمدی، رئیس...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اولین همایش بین‌المللی "غزه زنده است"از سوی دانشگاه الزهرا (س) و مشارکت برخی از سازمان‌ها و نهاد‌های حامی فلسطین، با محوریت اصلی فعال کردن دیپلماسی زنان در حوزه مقاومت امروز (4 اردیبهشت) با حضور جمعی از وزیران، سفرای کشورها، نماینده حماس در تهران، نماینده جنبش جهاد اسلامی و از مسئولان، فعالان سیاسی و بین‌المللی برگزارشد. در انتهای این برنامه بیانیه‌ای...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت مراکز نوآوری برای هم‌افزایی با یکدیگر و ایجاد مراکز هم‌آفرینی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود گفت: در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به کشورهای بسیار پیشرفته از امکانات، ماشین‌آلات و تجهیزات به مراتب بیشتر و پیشرفته‌تری برخوردار هستیم.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - با ادامه مخالفت ها با جنگ رژیم اسرائیل در غزه در دانشگاه های آمریکا، پلیس آمریکا ده‌ها دانشجو را در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه ییل در کنتیکت و دانشگاه نیویورک دستگیر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری سلامت آزمون سراسری اندیشیده شده است، به داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند توصیه کرد هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها که همگی تحت رصد دستگاه‌های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حمله بامداد 26فروردین ماه به مواضع رژیم صهیونیستی که تاکنون تحلیل های مختلفی را از سرگذرانده است، این روزها در فضای دانشگاهی کشور باعث گشوده شدن مبحث جدیدی شده است بازدارندگی اتمی از جمله این مباحث است که موافقان و مخالفان خود را به رسانه‌ها کشانده است گزارش خبرنگار ایرنا از مناظره ابوالفضل بازرگان و ساسان کریمی را ببنید:

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و رفع چالش‌های چندبعدی و ارائه پاسخ یک مساله در سایر فناوری‌ها نیازمند شبکه سازی با یکدیگر هستند.