شنبه 21 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشیار حقوق بین‌الملل دانشگاه عالی دفاع ملی با برشمردن ظرفیت های ایران برای پیگیری بین المللی پرونده ترور سردار شهید سلیمانی گفت: برای پیگیری بین‌المللی پرونده ترور ایشان ابتدا باید کیفرخواستی در سطح ملی تنظیم شود تا بستر اقدام در عرصه بین‌الملل فراهم شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) در حال انجام فاز سوم کارآزمایی بالینی روی نانودارویی است که پرتودرمانی سرطان سر و گردن را در بیماران سالخورده بهبود می‌دهد. فاز سوم کارآزمایی برای ارزیابی NBTXR 3 درمان بیماران سالخورده انجام می‌شود. NBTXR 3 یک تقویت‌کننده پرتودرمانی جدید است که از نانوذرات اکسید هافنیوم تشکیل شده است که به‌صورت داخل توموری تزریق...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 875 این شورا این موضوع مورد تصویب و توافق قرار گرفت که علم و فرهنگ به موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه اضافه شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خانه چهره‌های ماندگار دریافت‌کننده نشان عالی دانش در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران ایجاد می شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت دایرکتا پلاس با انعقاد قراردادی با شرکت پیگمنت‌سلوشن، توسعه محصولی به‌نام +Grafyshield G را تسریع کرد. این محصول یک ترکیب پودری نانویی برای تولید رنگ است. دایرکتا پلاس (Directa Plus) توافق‌نامه همکاری با شرکت پیگمنت‌سلوشن (Pigmentsolution) برای محصول +Grafyshield G امضا کرد. این شرکت اظهار داشت که برای حمایت از توسعه محصول جدید گرافن حاوی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر این که خلوص شهید سلیمانی از همه بارزتر بود، گفت: شجاعت او خیلی زبانزد بود و در هر نقطه ای که احساس خطر می شد این شهید بزرگوار حضور پیدا می‌کرد.

خبرگزاری مهر

در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در طرحی نمادین، ساختمان هایی در 181 مرکز تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور مزین به نام آن شهید والامقام می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت تالگا با دریافت نتایج مثبت از سوی یکی از شرکت‌های آزمایش‌کننده آند نانویی تالگا، قصد دارد در سال آینده خط تولید این مواد را برای استفاده در باتری‌های یون لیتیم راه‌اندازی کند. گروه تالگا (Talga Group) اعلام کرد که آزمایش‌های اخیری توسط یکی از تولیدکننده جهانی Tier-1 EV روی محصول نانویی این شرکت انجام شده نشان می‌دهد که Talnode-Si 5 برابر...

خبرگزاری مهر

شورای مؤسس نشان عالی دانش تصویب کرد که این نشان به صورت سالانه در شش گروه و شاخه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیرایرانی دارای مرجعیت علمی اعطا شود.

خبرگزاری مهر

اجلاس روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی 15 و 16 دی ماه در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی برگزار می شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سومین نشست شورای مؤسس «نشان عالی دانش» که به طور مشترک توسط دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به صورت سالیانه اعطا خواهد شد، امروز سه‌شنبه 13 دی ماه به ریاست سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، رضا فرجی‌دانا رئیس اسبق دانشگاه تهران، غلامعلی افروز، علی‌اکبر موسوی موحدی و علی‌اکبر صبوری از استادان ممتاز دانشگاه تهران، محمدرضا گنجعلی رئیس باشگاه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کره جنوبی در سال گذشته میلادی، اولین مدارگرد خود را به اطراف کره ماه پرتاب کرد. این مدارگرد به‌تازگی تصاویر سیاه و سفیدی از سطح ماه و زمین ارسال کرده است.