جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

در مراسم روز پژوهش دانشگاه علم صنعت ایران، «ناحیه نوآوری علم و صنعت» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دیگر مسولان افتتاح شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران دانشگاه تهران برای اولین بار موفق به دستیابی به روشی نوین شدند که با استفاده از یک پپتید نوترکیب به درمان هدفمند سلول‌های سرطانی کبد کمک می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه طی نامه‌ای خطاب به علما و روحانیون حوزه‌های علمیه نوشت: آنچه در منازعات اجتماعی اخیر بر همه عیان شد این بود که حوزه و دانشگاه نتوانسته‌اند با همکاری یکدیگر، به اقتضای مختصات جامعه و برمبنای اندیشه‌ی اسلامی تولید ادبیات کنند. متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم "سلام بر...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرکت‌های ایرانی فعال در بخش فناوری نانو در سال گذشته موفق به صادرات محصولات خود به ارزش 62 میلیون دلار به 48 کشور شدند که ترکیه و عراق مهم‌ترین مقصد این محصولات ایران ساخت بودند.

خبرگزاری مهر

پیگیری لغو و اصلاح شیوه نامه انضباطی جدید، تهیه پیش نویس منشور انتظامی شریف و درخواست برای آزادی دانشجویان بازداشتی از جمله موارد مهم مطروحه در جلسه شورای صنفی با رئیس دانشگاه شریف بود.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای مخاطبانی است که تشنه معارف ناب با ادبیات دانشگاهی هستند می‌توان این معارف را با بیان هنرمندانه به نسل امروز انتقال داد.

خبرگزاری مهر

بیش از 470 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ثبت نام کرده‌اند که این افراد در روزهای 11 و 12 اسفندماه 1401 به رقابت می پردازند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جراحی به خصوص جراحی برای برداشتن تومورهای سرطانی به طیف وسیعی از ابزارها و روش‌ها و همچنین به مهارت پزشک جراح متکی است؛ اکنون شیوه تصویربرداری جدید موسوم به «سیتالوکس» (Cytalux) جراحی برای برداشتن تومورهای سرطان ریه را دقیق‌تر کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آئین معارفه بنیاد نخبگان ویژه نوورودان برتر سال تحصیلی 1402-1401 (رتبه‌های 100-1 رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و المپیاد) دوشنبه 28 آذرماه با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان؛ ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان؛ حمید نادران طحان، رئیس بنیاد نخبگان استان تهران؛ مهدی شفیعی...

خبرگزاری دانشجو

مهدی فکور ثقیه، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص مهمترین فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم انسانی گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و تقریبا گروه‌های علوم انسانی در این دانشگاه در رتبه‌های یک کشور هستند. علوم انسانی از جمله علوم است که جنبه حمایتی دارد؛ مثلا ما باشگاه طلایه داران علم را در دانشگاه تهران راه اندازی کردیم و به این موضوع...

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 150 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: از این مبلغ 80 میلیارد ریال چند روز قبل به حساب دانشگاه واریز شده و مابقی هم تا پایان سال واریز می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - منجم آماتور و سردبیر پیشین مجله نجوم گفت: شب یلدای امسال کمتر از یک ثانیه از شب اول دی ماه طولانی تر است زیرا زمان رسیدن خورشید به نقطه انقلاب زمستانی به بامداد اول دی بسیار نزدیک است و باعث شده اختلاف زمانی شب‌های 30 آذر و یکم دی کمتر از یک ثانیه باشد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - سرمایه گذاری در حوزه پژوهش زیربنای رشد و توسعه در آینده است و این موضوع مهم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نخبگان و جوانان مستعد، حمایت لازم از آنها و بسترسازی مناسب می‌تواند چشم انداز روشنی را برای جامعه ترسیم کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در بیست و چهارمین دوره‌ی انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، که به صورت حضوری برگزار شد؛ محمد امین جهانی، امیرحسین قاسمی، امیرمحمد میر، محسن نقوی، هادی زارعی، حسین عباسی، سیده یگانه میری، ریحانه بهزادی بخش، نرجس آیینی به عنوان اعضای شورای مرکزی این تشکل دانشجویی انتخاب شدند. همچنین حمیدرضا معروفخانی و سید...