جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آرش جوانشیر خویی، عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در تحقیقی با عنوان «میکروپلاستیک در اکوسیستم ناحیه خزری» با ردیابی مسیر طی شده توسط میکروپلاستیک‌ها در بدن انسان، دریافت که بیشترین محلی که میکروپلاستیک‌ها تمایل به مهاجرت دارند، کبد است. عضو هیأت علمی دانشگاه تهران توضیح داد: پلاستیک‌ها که به دلیل شیوه زندگی انسان امروز...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه تهران در پژوهشی مسیر طی شده توسط میکروپلاستیک‌های جذب‌شده در بدن انسان را ردیابی کردند و به مقصد نهایی میکروپلاستیک‌ها در بدن انسان که کبد است، پی بردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی در حکمی دکتر مهدی باصولی را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد منصوب کرد.

خبرگزاری مهر

وزیر علوم یکی از علت‌های تغییر رشته دانشجویان مشکل اشتغال است، گفت: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت‌های شغلی جدیدی در رشته‌های مختلف ایجاد می شود.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: 500 میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای فناور، مراکز رشد و واحدهای شتاب‌دهنده و نوآور استان اختصاص یافت.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرعامل بانک خون بندناف رویان از ساخت نخستین نمونه مخزن نگهداری ازت مایع برای نگهداری سلول های بنیادین در کشور خبر داد و گفت: تکنولوژی ساخت این مخزن بسیار پیشرفته است و با ساخت آن در داخل کشور از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شویم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در دستگاه آموزش عالی واحد سنجش نگرش دانشگاهیان به عنوان ظرفیت جدید ایجاد شده است تا در مسائل مختلف نظر اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه و دانشجویان را جویا شویم و براساس آن تحلیل‌ها و راهکارها را پیدا کنیم و به مسوولان ذیربط ارجاع دهیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در مراسمی که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شده بود، اظهار داشت: پژوهشگران علوم انسانی این راهکار را ارائه کنند که چگونه می‌توان به یک ترکیب متوازن رشته‌های تحصیلی دست پیدا کنیم و رتبه‌های برتر آزمون سراسری صرفا به سمت علوم پژشکی نروند. وی تاکید کرد: پاسخگویی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با پذیرش استعفای عیسی علیزاده، در حکمی حسن فارسی را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس این نهاد منصوب کرد. در این حکم آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و با همفکری و همکاری جهادگران عزیز در آن معاونت وبا استفاده بهینه از امکانات و تجربیات موجود در انجام وظایف تعیین شده موفق و موید باشید. گفتنی...