جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه، طی آیینی از پوستر دومین همایش ملی چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی با عنوان «تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری» رونمایی شد. این مراسم با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش فارس و جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شیراز در...

خبرگزاری مهر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از رایزنی با سازمان برنامه بودجه برای تامین کسری بودجه این صندوق برای پرداخت مابقی وام های درخواست شده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحقیقات دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نشان می‌دهد بقایای درخت نخل خرما را می‌توان در تهیه کامپوزیت‌های پیشرفته پایدار و دوستدار محیط زیست به کار گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه توهوکو، دانشگاه مسینا و دانشگاه کالیفرنیا، نسخه‌ای مقیاس‌پذیر از یک کامپیوتر احتمالی (P-computer) را با دستگاه‌های اسپینرنیک تصادفی ارائه کرده‌اند که برای مسائل محاسباتی سخت مناسب است. قانون مور پیش‌بینی می‌کند که کامپیوتر‌ها به دلیل تکامل تراشه‌های نیمه هادی، هر دو سال یک بار سریع‌تر می‌شوند. در حالی که این همان چیزی است که از...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، استارت‌آپ نانویی لیک‌تک (LiqTech) موفق به دریافت یک سفارش نیم میلیون دلاری از صنعت نفت و گاز شده است. این سفارش، در راستای استفاده از فیلتر‌های لیک‌تک برای بازیابی مونواتیلن گلیکول (MEG) می‌باشد. لیک‌تک یک شرکت فناوری پاک است که محصولات و سیستم‌های فیلتراسیون بسیار تخصصی تولید و به بازار عرضه می‌کند. سفارش 0.5 میلیون دلاری جدید، برای یک سیستم...

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - نخستین رویداد ملی استارتاپی سلامت محور رازی روز دوشنبه با حضور محققان و پژوهشگران در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج برگزار شد.

خبرگزاری مهر

قم - مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم آیت الله «سیدمحمد صادق روحانی» با حضور علما، طلاب و اقشار مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیاری از صاحبنظران و فعالان جنبش دانشجویی بر این باورند که غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا و فاصله گرفتن دانشجویان از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی نقش به سزایی در دامن زدن به ناآرامی‌های اخیر در دانشگاه‌ها داشته است. اگر چه محیط دانشگاه همواره صحنه گفتگو، تضارب آرا وتجمعات موافقین و مخالفین با یک موضوع بوده؛ اما به نظر می‌رسد در ناآرامی‌های...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، حمید زارع حسین‌آبادی، عضو هیأت علمی گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در تحقیقات اخیر خود بر استفاده از بقایای هرس درختان در ساخت کامپوزیت‌های لیگنوسلولزی متمرکز شده است. بیوکامپوزیت لایه‌ای از الیاف بلند نخل و ابریشم استبرق و کامپوزیت تراشه‌ای پایدار از بقایای نخل خرما از جمله...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه «اوتاگو» در نیوزیلند در یک تحقیق اعلام کردند که تجزیه و تحلیل دندان‌های گونه منقرض شده میمون «لمور» سرنخ های جالبی را از تکامل انسان آشکار کرده است، این پژوهشگران مدعی شدند میمون لمور شباهت زیادی با فسیل‌های انسانی نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت های دانش بنیان برای دولت و مملکت بار نیستند بلکه می‌توانند بار اشتغال را در کشور به دوش بکشند؛ باید سیستمی برای حفظ افراد و شرکت‌های دانش بنیان در کشور فعال شود تا از خام فروشی علم جلوگیری به عمل آید.

خبرگزاری مهر

موضوع انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به داخل در سال های اخیر به موضوعی مناقشه برانگیز بدل شده اما پس از گذشت از هفت خوان تصمیمات، بالاخره این گروه دانشجویان تعیین تکلیف شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه اورال فدرال روسیه (UrFU) یک حسگر جدید برای اندازه گیری سطح کلسترول خون ساختند که این فناوری جدید ارزان تر، کارآمدتر و سریع تر از دستگاه های آنالوگ موجود است.

خبرگزاری مهر

قم - مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد صادق روحانی از فقها و علمای برجسته قم برگزار شد.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز وحدت حوزه و دانشگاه این دو مرکز علمی برای استحکام انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ دشمنان لازم و عملکرد حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند.