جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پیشرفت هند و ایران می‌تواند تعاملات دو کشور را بیش از گذشته گسترش دهد، تبادل دانشجو میان ایران و هند می‌تواند در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه فناوری فوتونیک لایبنیز (Leibniz IPHT) فیبر شیشه‌ای جدیدی ساختند که می‌تواند رصد تعداد زیادی از نانوذرات منفرد و آزاد در حال حرکت را در یک مایع انجام دهد. این امر اجازه می‌دهد تا توزیع اندازه نانوذرات در یک نمونه با دقت بالا مشخص شود. چه در تجزیه و تحلیل محلول آبی، چه در تولید واکسن یا بررسی نمونه‌های زیستی، همیشه ترکیب ذرات در همه...

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همکاری های گسترده و مناسبی در حوزه های علمی، آموزشی و گردشگری سلامت این دانشگاه با کشور عراق خبر داد.

خبرگزاری مهر

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواستار طرح و تصویب افزایش فوق العاده ویژه یاوران علمی در شورای حقوق و دستمزد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مهندسان نانو از دانشگاه کالیفرنیا ربات‌های کوچکی ساخته‌اند که می‌توانند بیماری ذات‌الریه (التهاب ریه) را درمان کنند. این میکروربات‌های جلبکی در ریه‌ها شنا می‌کنند و دارو را درست به محل آسیب دیده در ریه‌ها می‌رسانند و در نهایت توسط سلول‌های ایمنی بدن دفع می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای از طراحی و ساخت اولین شتاب دهنده صنعتی داینامیترون خبر داد و گفت: این دستاورد برگرفته از پایان نامه ها و رساله های دکترا و نمونه بارز تبدیل پژوهش های دانشگاهی به دستاوردهای صنعتی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم تقی زاده در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و مرکز آموزش مدیریت دولتی در کشور افزود: این دانشگاه طی سال‌های اخیر با رویکرد افزایش دوره‌های مهارتی و ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به سمت توانمند سازی دانشجویان ومجموعه دانشگاه پیام نور گام برداشته و با وجودی که 85 درصد از رشته‌های این دانشگاه در حوزه علوم انسانی است،...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یکی از شرکت‌های مالزیایی که در حوزه تبدیل ضایعات هسته خرما به گرافن و گرافیت فعالیت دارد به مجمع جهانی اقتصاد پیوست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک شرکت سوئیسی با استفاده از فناوری نانوسیم نقره، پوشش شفافی با خواص ضدمیکروبی ساخته است که هدایت الکتریکی قابل توجهی نیز دارد. علاوه براین، این شرکت محصولات ضدمیکروبی برپایه روغن‌های گیاهی نیز دارد. گروه HEIQ سوئیس در حال معرفی یک محصول ضدمیکروبی جدید برای پلیمر‌ها بر اساس روغن نعناع است. این شرکت گفته است که این محصول در پاسخ به تقاضای بازار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحقیقات مرکز محیط زیستی دانشگاهی در ابوظبی ادعا می‌کند که انتظار نمی‌رود افزایش شوری در مقیاس حوضه آبی خلیج فارس از سطحی تجاوز کند که تاثیرات قابل توجهی بر حیات گیاهی و جانوری داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت ژاپنی راپیدوس (Rapidus) که در زمینه تولید نیمه‌هادی‌ها فعالیت دارد، از آغاز یک همکاری فناورانه با شرکت بلژیکی «Imec» برای توسعه تراشه‌های پیشرفته کامپیوتری و حضور فعال در میان رقابت‌های داغ جهانی در این حوزه خبر داده است. هدف از این همکاری فناورانه که مبتنی بر تحقیق‌وتوسعه مشترک است، ایجاد همکاری‌های بین‌المللی پایدار و بلندمدت در طراحی و...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا اوحدی دبیر کنفرانس و رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران در این کنفرانس که 23 و 24 آذرماه در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، گفت: ما در این دوره توانستیم فضا و شرایطی را برای برگزاری این کنفرانس به صورت ترکیبی (حضوری و آنلاین) فراهم کنیم. وی با بیان اینکه دومین بار است که این کنفرانس به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قرارداد پژوهشی با موضوع بررسی علل ترش شدن نفت مخزن آسماری در میدان مارون میان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاددانشگاهی منعقد شد.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: اکنون 2 پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حوزه‌های مختلف در این دانشگاه در دست اجرا است که تکمیل آنها نیاز به بیش از350 میلیارد تومان اعتبار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قرارداد بهره مندی از اعتبار تجهیزاتی GGP بین سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و سفارت ژاپن در تهران به مناسبت هفته پژوهش و با حضور رییس سازمان در سفارت ژاپن امضا شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از امضای بیش از 320 تفاهم‌نامه یارانه تجاری‌سازی فناوری به ارزش 556 میلیارد تومان در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد.