شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، لیست موسسات مجاز و موسساتی که به دلایل قانونی اجازه فعالیت ندارند را طی روزهای اخیر به روز رسانی و منتشر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه جانز هاپکینز نانوبادی‌هایی ایجاد کردند که می‌تواند از طریق عبور از سلول‌های سخت مغزی به درمان بیماری پارکینسون کمک کند. این نانوبادی، به پروتئین‌هایی که عامل بیماری پارکینسون هستند یورش برده و آن را تغییر شکل می‌دهند. پروتئین‌هایی به نام آنتی‌بادی‌ها به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند تا پاتوژن‌های خارجی را پیدا کرده و به آن‌ها حمله...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده گفت: دوره کاردانی فنی تولید محتوای دیجیتالی بر مبنای برنامه تحولی نیاز آفرینی و با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران با هدایت مستقیم دانشگاه با هدف تربیت نیروهای متخصص و ماهر برای این بخش از نیازهای حوزه فناوری اطلاعات و رایانه در ذیل گروه صنعت در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی...

خبرگزاری مهر

فرصت ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی تمدید شد.

خبرگزاری مهر

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره کاردانی فنی تولید محتوای دیجیتالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری دوره کاردانی فنی تولید محتوای دیجیتال برای نخستین بار در این دانشگاه با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

محمدعلی اسلامی، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در ارتباط با پیاده‌روی اربعین گفت: اقدامات خوب و گسترده‌ای در سطح ستادی در حوزه وزارت علوم انجام شده است. هر سال در وزارت علوم برای هماهنگی‌های بین بخشی و دانشگاهی ستاد اربعین تشکیل می‌شود. وی افزود: ابلاغیه‌هایی برای روسای دانشگاه‌های کشور ارسال شده تا برای تسهیل گری اعزام...

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از حضوری شدن مرحله مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وجود برخی اتفاقات زیرپوستی در حوزه اختراعات کشور که گاه فعالان این حوزه به صورت سربسته به آن اذعان می‌کنند، از جمله سرقت اختراعات از سوی بعضی سازمان‌ها از طریق شبیه‌سازی طرح‌ها، رسیدگی جدی و ساماندهی این حوزه حساس از سوی دست‌اندکاران امر را ضروری ساخته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان الگوریتمی را طراحی کرده‌اند که اطلاعات جامعی را درباره جایگاه پروتئین در سلول ارائه می‌کند. این الگوریتم ممکن است در زمینه تشخیص بیماری‌ها و غربالگری دارویی مفید خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعلام نتایج کنکور سراسری و به دنبال آن تعیین زمان انتخاب رشته داوطلبان داغ‌ترین خبر کشور در حوزه دانشگاهی طی هفته‌ای که گذشت بود.