دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تصاویر جدید تلسکوپ فضایی «جیمز وب» می‌تواند سرآغاز جدیدی در علم نجوم باشد و رازهایی را از ابتدای جهان خلقت آشکار سازد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با عملیاتی شدن ایده ایجاد پردیس یا پارک علم و فناوری تخصصی خودرو، توان شرکت های دانش بنیان به صورت نظام‌مند در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد و زمینه تقویت صنایع خودرو سازی فراهم می‌شود.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، دکتر علی اکبری را به سمت سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه و مجید مشکینی را به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری منصوب کرد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از تصویب نهایی مصوبه کنکور در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحیه مجدد این طرح از سوی ستاد نقشه جامع علمی کشور، مقرر شد که این مصوبه تا 15 تیر ماه پس از برگزاری فرآیند کنکور از سوی رئیس جمهور ابلاغ نهایی شود، اما تاکنون ابلاغ این طرح صورت نگرفته و برگزاری کنکور 1402 همچنان بلاتکیلف است. با توجه به برنامه ریزی سالانه باید یکسال پیش از...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرگز به صلاح کشور نیست که به بهانه انجام تحقیقات کاربردی و ارتباط با صنعت، انتشار مقاله‌های علمی را حذف کنیم، چرا که اعضای هیات علمی و محققان باید با آزادی و انتخاب خود به دنبال سوالات علمی بروند و رشد دانش با پژوهش مستمر میسر شده است.

خبرگزاری مهر

در حالی که رئیس سازمان سنجش می گوید تیرماه آخرین زمان تعیین تکلیف کنکور 1402 است، رئیس کمیسیون آموزش مجلس می گوید وزیر علوم تلویحا اعلام کرده امکان اجرای تغییرات کنکور 1402 وجود ندارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، بیش از 42 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال 1401 مجاز به انتخاب رشته شدند و اسامی نهایی به همراه کارنامه علمی پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال 1401 در مرداد منتشر خواهد شد. رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال 1401 در روز‌های پنج‌شنبه پنجم...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالله معتمدی در دیدار با سفیر پرتغال به اهمیت فراگیری زبان پرتغالی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فراگیری این زبان می‌تواند برای ایرانیان و ما مفید و موثر باشد تا از طریق زبان با فرهنگ کشور‌های پرتغالی زبان ارتباط نزدیک برقرار کنیم و تبادل فرهنگی داشته باشیم. وی بیان کرد: در دانشگاه علامه طباطبائی زبان‌های مختلفی همچون زبان‌های روسی، ترکی استانبولی،...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پایش اطلاعات زمین‌های کشاورزی به طور تخصصی و حرفه‌ای با طراحی سامانه‌ای به نام «ست پلت» به همت محققان یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی شریف انجام می‌شود.