دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور تصویربرداری غیرتهاجمی از لایه‌های آلی و شبکه غیرآلی زیرین پروسکایت‌های هیبریدی دوبعدی را در مقیاس زیر آنگستروم انجام داده‌اند. در چند سال گذشته شاهد افزایش علاقه تحقیقاتی در سراسر جهان و رشد سریع در زمینه پروسکایت‌های هالید دوبعدی رادلزدن - پوپر (RPPs) بوده‌ایم. RPP‌های دوبعدی نوعی بلور پروسکایتی با برهمکنش جدید نور...

خبرگزاری مهر

ثبت نام متقاضیان پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال 1401 تمدید شد.

خبرگزاری مهر

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی نظام جدید ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی سال 1401 تمدید شد.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه تهران از تدوین آیین نامه ای برای بهبود و ارتقای حقوق اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: رئیس جمهور به شورای حقوق و دستمزد دستور داده تا این آیین نامه اجرایی شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزارت راه و بزرگراه بنگلادش امیدوار است با استفاده از فناوری نانو در یک ماه 100 کیلومتر جاده بسازد. نتایج آزمایش‌ها روی پلیمر اکریلیک برای توسعه جاده‌های بادوام مثبت بوده است. کارشناسان و مسئولان این کشور گفتند که انتظار می‌رود فناوری نانو سازگار با محیط‌زیست، به وزارت راه و بزرگراه (RHD) و سایر سازمان‌های این حوزه، این امکان را بدهد که در یک...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت دانش‌بنیان بلورآزمای سنجش نور دستگاه طیف سنج مرئی / فرابنفش / مادون قرمز نزدیک، تولید و به بازار عرضه کرده است. قدرت تفکیک این دستگاه در محدوده 1 - 0.1 نانومتر بوده که براساس نیاز کاربر، قابلیت طراحی و ساخت دستگاه (تغییر رزولوشن و گستره طول موجی) وجود دارد. طیف‌سنجی نوری یک روش آنالیز طیفی است که برای اندازه‌گیری اجزای طیفی یک نمونه به کار...

خبرگزاری مهر

قم - معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: 15 هزار و 401 اثر به دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره علامه حلی ارسال شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستورالعمل تقویم آموزشی سال تحصیلی 1402-1401 برای دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 2 برابر شدن ظرفیت جذب سرباز در زیست بوم فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: ظرفیت جذب سرباز تخصصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش امریه و طرح جایگزین 2 برابر یکی از دغدغه‌های مهم دانش بنیان‌ها رفع شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قدیر رجب‌زاده با اعلام این خبر گفت: در این طرح پژوهشی با هدف کاهش مضرات ظروف یکبار مصرف موجود در بازار، شامل ظروف پلاستیکی با منشاء نفتی و گیاهی و ارتقای سلامت جامعه، نسبت به ساخت ظروف کاملا زیست تخریب پذیر اقدام شده است. وی با بیان اینکه سبک زندگی امروزی موجب رواج استفاده از ظروف یک بار مصرف به عنوان رایجترین آلاینده‌های محیط زیست شده است، افزود:...

خبرگزاری مهر

دستورالعمل تقویم آموزشی سال تحصیلی 1402-1401 رشته‌های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی ابلاغ شد.

خبرگزاری مهر

معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری از رفع اختلال و مشکل سامانه جذب هیات علمی ویژه متقاضیان جذب خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران از مذاکره با وزیر امور خارجه کشورمان درباره ایجاد شعبه‌های مختلف این دانشگاه در خارج کشور خبر داد و گفت: ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان از گذشته مطرح بود که با همکاری جمعی دانشگاه‌های بزرگ می توانیم راه اندازی آن را دنبال کنیم.