شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام بر اساس آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری تخصصی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی (برای دوره کارشناسی‌ارشد) و...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همکاری مشترک دو شرکت فناور برای توسعه نسل بعدی لایه‌های حاوی نقاط کوانتومی به‌منظور استفاده در پنجره‌های تولیدکننده برق کلید خورد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و حسن کریمی مزرعه شاهی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با حضور در دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه، ضمن گشایش فاز دوم مرکز نوآوری دانشگاه، از واحد‌های فناور مستقر در این مرکز بازدید کردند. پیش از این و در سال 97، فاز اول مرکز نوآوری در دانشکده مکانیک راه اندازی شد و در فاز دوم آن، آزمایشگاه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر رویکرد حمایتی وزارت علوم برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور تجاری‌سازی محصولات خود، گفت: شرایط به گونه ای فراهم شده است تا نخبگان صاحب فکر و ایده در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مورد استقبال قرار گرفته و حمایت شوند.

خبرگزاری مهر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از آغاز هفته خوابگاه های دانشجویی از 24 اردیبهشت 1401 به مدت یک هفته خبرداد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دامون پورحسینی، مدیرعامل شرکت نوین ربات‌سازان امروز در مورد کارکرد این سامانه شبیه‌ساز توضیح داد و گفت: هنرجویان آموزش رانندگی می‌توانند با استفاده از این شبیه‌ساز در شرایط مواجهه با چالش‌هایی، چون ترکیدن لاستیک یا رانندگی در مسیر یخبندان آموزش لازم را دریافت کنند. البته باید استفاده از این سامانه در آموزشگاه‌های آموزش رانندگی اجباری شود تا هنرجو...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعه گروهی از دانشمندان چینی نشان می‌دهد خاک کره ماه با داشتن ترکیبات فعال می‌تواند دی اکسید کربن را به اکسیژن و سوخت تبدیل کند، آنها اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا منابع موجود قابل استفاده برای تسهیل اکتشافات بشر در این کره و فراتر از آن هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کمیته اجرایی برگزاری انتخابات شورای صنفی واحد‌های دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای زمان و نحوه برگزاری انتخابات 14 واحد دانشگاهی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است، انتخابات شورای صنفی برای 14 واحد دانشگاهی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1401 از ساعت 11 الی 19 به صورت الکترونیکی و با مراجعه به آدرس الکترونیکی vote.ut.ac.ir برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبعات ناشی از حوادث را برای جامعه بسیار گران توصیف کرد و گفت: بین 10 تا 15 درصد از درآمد ناخالص ملی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، صرف هزینه‌های ناشی از سوانح می‌شود.

خبرگزاری مهر

نمایندگان تشکل های دانشجویی در نشستی با رئیس دانشگاه شریف، خواستار توجه به وضعیت روحی و روانی دانشجویان و افزایش امید در میان آنها و بهبود فضاهای فرهنگی در دانشگاه و شفافیت مالی شدند.

خبرگزاری دانشجو