شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با استفاده از پتانسیل‌های موجود در حوزه میکروبیولوژی، محققان دانشگاه ایالتی میشیگان مسیر تازه‌ای باز کردند که می‌تواند منجر به ساخت داروها، ویتامین‌ها و موارد دیگر با هزینه کمتر و با کارایی بهتر شود. در طول سال‌های گذشته، محققان از آنزیم‌های موجود در باکتری‌ها برای ایجاد محصولات شیمیایی ارزشمند از جمله سوخت‌های زیستی و دارو‌ها استفاده کرده‌اند....

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فاز دوم مرکز نوآوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور راه‌اندازی شد.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به نقش و جایگاه مراکز علمی در تحقق توسعه پایدار و رفع مشکلات جامعه از جمله بیکاری و ایجاد اشتغال، گفت: توسعه دانشگاه‌های مهارت محور راهکار حل مشکل دانش آموختگان دانشگاهی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، با تائید محتوای فیلم منتشر شده از تنبیه بدنی یک دانش آموز توسط یک معلم، به تشریح موضوع پرداخت و بر حساسیت بالا در این موارد و پیگیری جدی چنین موضوعاتی تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: کارت ورود به جلسه چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از فردا دوشنبه 19 اردیبهشت ماه 1401 منتشر می شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، حجم بازار نانولوله‌های کربنی به 3027.4 میلیون دلار در سال 2030 می‌رسد. افزایش کاربرد نانولوله‌های کربنی در وسایل نقلیه الکتریکی، یکی از عوامل اصلی افزایش تقاضا در این صنعت است. بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل‌های انجام شده، اندازه بازار جهانی نانولوله کربنی (CNT) در سال 2021 به 876.8 میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ازآغاز اجرای مرحله اول طرح تکمیلی واکسن خوراکی فلج اطفال در تهران خبر داد و گفت: تمامی مهاجران خارجی و کودکان زیرپنج سال که به احتمال زیاد همراه با مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند، واکسینه می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که قرار بود از امروز - 18 اردیبهشت ماه - آغاز شود، به تعویق افتاد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نوواواکس (Novavax) مطالعه روی تقویت کننده واکسن کووید -19 در نوجوانان را آغاز کرده است. این مطالعه در فاز 3 کارآزمایی بالینی با عنوان PREVENT-19 انجام می‌شود. این شرکت که روی توسعه و تجاری‌سازی واکسن‌های نسل بعدی برای بیماری‌های عفونی جدی تمرکز دارد، شروع به تجویز اولین دوز تقویت‌کننده NVX-CoV 2373، واکسن مبتنی بر پروتئین COVID-19 این شرکت، در...

خبرگزاری مهر

معاون فناوری وزیر علوم گفت: طرح پنفاد (پایش نوآوری و فناوری) را در دستور کار داریم که عملکرد پارک‌های علم و فناوری را از جهات مختلف به صورت برخط پایش می کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با همکاری شرکت اس‌کی‌بیوساینس و محققان دانشگاه واشنگتن، فاز سوم کارآزمایی بالینی روی نسل جدیدی از نانوواکسن‌های ضدکرونا به نام GPB 510 انجام می‌شود. واکسن GPB 510 که در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن ساخته شده است، در آزمایش‌های بالینی در مراحل پایانی ایمن و مؤثر بوده است. شرکت اس‌کی‌بیوساینس (SK bioscience)، که توسعه بالینی این واکسن را رهبری...

خبرگزاری مهر

مهلت ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 1401 به مدت دو روز تمدید شد.