شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس این مطالعه کوچک که در ترکیه صورت گرفته، چاقی شدید ممکن است اثربخشی واکسن‌های کووید -19 را در افرادی که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، تضعیف کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: کنفرانس وب پژوهی موفق شد در هفت سال گذشته اندکس‌های ISC و SID وزارت علوم را اخذ کند و مورد حمایت پایگاه بین‌المللی انستیتو مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) قرار گیرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن زمانیانبا بیان اینکه نامگذاری سال به نام دانش بنیان‌ها دو امتیاز برای این سازمان ایجاد کرده است، افزود: یکی از امتیازات ما روحیه فناورانه مقام عالی وزارت علوم است و تنها راه گریز و نجات ما از مشکلات اقتصادی، دانش‌بنیان کردن همه فعالیت‌ها است و تزریق این ضرورت به جامعه از سوی مقام معظم رهبری باعث شد که وظایف ما در راستای تحقق این شعار دو چندان...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در همایش تخصصی صنعت خودرو و چالش های کارآفرینی توسعه صنعتی ایران پیوند صنعت و دانشگاه در صنایع خودروسازی در زمینه ایجاد بستر کارآفرینی، سرمایه گذاری و توسعه فناورانه این صنعت را ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروهدانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خیرالدین در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها که با حضور وزیر علوم در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد گفت: روند تاسیس پارک‌های علم و فناوری به این صورت است که ابتدا مراکز کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه ایجاد شود، سپس برای رشد پس از آن پارک پردیس فناوری و در نهایت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری به دانشگاه‌ها داده شود. معاون فناوری...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ایده‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌های کشور در حال شکل گیری است و این نوع فعالیت‌ها بسیار ارزشمند است.

خبرگزاری مهر

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: اولین دستور کار جلسه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری طرح ملی پسادکتری است و باید امسال بودجه مورد نیاز طرح را تامین کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی که با عنوان عدالت خواهی عامیانه یا عالمانه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار شد، گفت: منافق بین مومنین زندگی می‌کنند، ولی شفاف نیست و در موقع تصمیم گیری‌ها و موضع سازی‌ها با این که آرم مومنین را دارند، اما در آن ور خط است در واقع منافق مانند موش کور از یک سوراخ...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با طرح‌های مختلفی از جمله طرح گرنت فناوری، تشکیل سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) و تشریح الگوهای موفق در حال تسهیل و تسریع روند کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگراری دانشجو، علی آدمی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بیان این مطلب افزود: معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی مطابق با سند چشم انداز راهبردی دانشگاه از سال 1401 تا 1405، برنامه تحول و تعالی آموزش را تدوین و به مرحله انجام رسانده است. باید ارزش گذاری دوباره‌ای در رابطه با حوزه علوم انسانی انجام شود و این حوزه را ارتقا دهیم تا دانش آموزان و دانشجویان...

خبرگزاری مهر

کتاب «دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روایت تاریخ شفاهی» در 4 بخش و 502 صفحه منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توسعه کمی و کیفی نشریات گفت: وزارت علوم در سال 99، مبلغ 5 میلیارد و 840 میلیون ریال از نشریات علمی حمایت کرده است‌.